Tradera Suger
November 19, 2008, 11:42:45 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Mopsat mig mot tradera...  (Read 1382 times)
Tiagirl
Newbie
*

View Profile
« on: February 05, 2007, 07:01:21 AM »

Fy på mig. Kommer nog bli avstängd nu!!! Fick ett mail från en Anna-Carin på tradera att jag inte fick skicka ut mail med länkar och erbjudande till folk i min adressbok... Kan bara vara en som klagat, för hon har klagat till mig direkt men jag tyckte hon var så löjlig så jag iddes inte ens var trevlig...

Iaf, mailet jag skickade var ett mail där inga adresser visades eller spriddes vidare - innehöll en länk till mina nya auktioner på Budera samt en länk hit!  Grin
Jag har själv fått tre fyra stycken mail där säljare talar om vart dom flyttat åt så det händer och ska tradera-fansen klaga på alla så kommer Tradera att få att göra....

Frågade Anna-Carin om hon hade skickat samma mail till mig om jag hade mailat mina köpare att jag uppdaterat mina auktiner på Tradera.... Vilket jag inte tror.
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: February 05, 2007, 07:21:23 AM »

Hi Hi Hi, Hitler lever!!!!!!!!

Men det vet du väll att så fort du har godkänt Traderas avtal så har du sagt upp bekantskapen med resten utav världen, Då är det Tradera som bestämmer över ditt liv.

Säger bara det att fy fan va TRADERA SUGER mer och mer för var dag hoppas det går åt helvete för dom nu. Angry
Tiagirl
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: February 05, 2007, 08:39:42 AM »

Hi Hi Hi, Hitler lever!!!!!!!!

Men det vet du väll att så fort du har godkänt Traderas avtal så har du sagt upp bekantskapen med resten utav världen, Då är det Tradera som bestämmer över ditt liv.

Säger bara det att fy fan va TRADERA SUGER mer och mer för var dag hoppas det går åt helvete för dom nu. Angry
Sist i mailet står det så här faktiskt:
Jag förutsätter att dina mailutskick inte övrigt strider mot vår policy.

Ha en bra dag!

MVH

Anna-Carin på Tradera.com

Så jag har nog gjort något riktigt riktigt dumt.  Sad

Grin Cheesy Grin Shocked Smiley Grin Grin
Acht
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: February 05, 2007, 05:47:42 PM »

Oj! De har säkert bruna uniformer och koppel och heilar som galningar på tradera.
Har lämnat tradera och deras idioti men jag antar att avtalet gäller minst livet ut :-(
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: February 05, 2007, 08:12:43 PM »

Tradera - you're in it for life, and there is no way out...
webpro
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: February 05, 2007, 08:35:08 PM »

Om jag hade blivit avstängd på Tradera för att jag hade en länk till Budera med i mitt email skulle jag garanterat anmäla dem till konkurrensverket.

enligt inlägg på Cint.se:

Om man ska tolka förbudet enligt bokstavsmetoden fär man intrycket av ett generellt förbud mot att använda andra säljsajter
samt informera andra om dem. En sådan tolkning skulle strida mot avtalslagens 36 paragraf (oskäliga vilkor) och skulle med all säkerhet förklaras ogiltig av en domstol. Vidare strider denna klausul mot konkurrenslagens 6 paragraf stycke 5 .samt paragraf 19 stycke 1.2 och 4 samma lag ,missbruk av dominerande ställning Om man har blivit föremål för åtgärd från Traderas sida med anledning av denna klausul i användaravtalet kan man lämpligen kontakta konkurrensverket som är tillsynsmyndighet för denna typ av ärenden.
Acht
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: February 06, 2007, 12:44:38 PM »

Kommer jag ihåg. Man blev glad att nån drev det men så blev det ingenting. Hur gör man för att anmäla? Borde väl alla kunna göra privat? Eller kanske en namninsamling på Traderasuger vore nåt? Då kunde vi göra samma sak mot lägsta bud-lotterier också.
APitAT
Guest
« Reply #7 on: February 11, 2007, 05:55:12 PM »

Hmm, undrar om Sverker (PLUS) eller de på Uppdrag granskning skulle var intresserade av att granska ett avtal som gäller "över en miljon" medlemmar?
Acht
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: February 12, 2007, 01:37:53 PM »

Kostar ju inget att nämna det för dem.
Passa på att tipsa om eBay Sverige också!
 Kiss
Galenpanna
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: February 13, 2007, 03:07:50 AM »

Jag länkar också till mina auktioner på budera i vinnarmejlen...

När jag länkade till hemsidan i mina auktioner fick jag mejl från tradera. De sa att jag istället kunde skriva i mina vinnarmejl att min hemsida fanns!!!!

Hur skall de ha det?

Får man länka till annan försäljningssajt i sina mejl eller ej???
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #10 on: February 13, 2007, 06:21:10 AM »

Jag tror nog att konkurrensverket skulle ta upp det om det verkligen fanns bevis för att Tradera gör sak i sina regler...
Om man bara har det som skrämseltaktik kanske de inte tycker att det är värt att lägga kraft på det, men om de verkligen gör slag i saken och stänger av medlemmar för att de har en länk med i vinnar mail eller dylikt så kan de inte ignorera det. Om de fortfarande gör det får man väl ta det till högre instans och eventuellt media...

Undar om Aftonbladet vet om vad som står i Traderas integritets policy och övriga regler.. Men iofs tjänar Aftonbladet säkert en bra slant på reklamen på deras websida.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: