Tradera Suger
September 07, 2008, 11:29:26 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Är detta bergsäkert eller?  (Read 1229 times)
Neiman
Newbie
*

View Profile
« on: January 25, 2007, 12:31:14 PM »

Vad tror ni om detta?
När man klickar på "Lägg bud" eller "Köp nu" knappen så får man ett meddelande om att vänta 10min. Efter 10min ringer det på dörren, där står en läkare, en psykolog, en advokat och en datatekniker.

Läkaren börjar med att undersöka patienten (budgivaren) att den inte har några fysiska åkommer som gör att han inte är befogad att buda på auktionen. Han kan ju lida av spasmer och därför ofrivilligt klickar på musen och trycker ned tangenter hejvilt. Eller han kanske rent utav är blind och därmed inte kan läsa auktionsreglerna (fast väskan jag budade på var ju så jävla snygg, speciellt dom där detaljerna runt guldspännet). När läkaren har konstaterat att så är fallet är det dags för psykologen.

Självklart måste det också utredas att budgivarens psykiska hälsa inte påverkar denne att lägga felaktiga bud. Allt för många gånger har auktioner inte slutförts pga alla dessa andra personer som gjort fel, döttrar, söner, systrar, bröder, äkta män och hustrur, hundar, katter, min döda moster, mormor, Gud, Buddha eller George Bush som budat utan deras godtyckande och utan deras vetskap. Fast alla dessa personer egentligen var dom själva, men bara en annan personlighet.

Advokatens roll är väl inte så svår att lista ut? Han förklarar att när det är dags att lägga budet eller köpa varan så är budgivaren helt klar över reglerna som gäller för den specifika affären. Bara för att han budade förra veckan hos en annan säljare så betyder inte det att den här säljaren har samma villkor... Kan det verkligen vara så!?? Han förklarar också att det kan ta 2 veckor innan han har varan, och 2 veckor är inte samma som 2 dagar. Fast jag vill ju ha varan om 2 dar för det är ju en present och personen som fyller år gör det om 2 dagar inte om 2 veckor... Den här säljaren tar bara emot betalningar genom Payson eller Paypal. Hur ska jag då kunna betala för jag har inte något av dessa!?? Dessutom så tycker jag inte om att betala frakt så jag budar och sen åker jag och hämtar varan vi bor ju ändå i samma stad, han skämtar nog bara när det står leverans endast sker genom posten.
När advokaten är klar förstår budgivaren reglerna för den specifika auktionen denne är på gång att buda på, de har även utarbetat en handlingsplan på det som kommer efter han klickat på knappen.

Under tiden har datateknikern undersökt budgivarens dator och konstaterat att den är inte innehåller virus eller liknande som kan sätta käppar i hjulet för affären.
Budgivaren kan nu lungt och tryggt med vetskap om att denne är helt och fullt införstådd med vad konsekvenserna och förpliktelserna av dennes handlande blir.
Med detta blir väl omdömessystemet överflödigt?

/Skrivet av en som hört alldeles för många dåliga ursäkter på att inte fullfölja en affär.
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: January 25, 2007, 08:24:53 PM »

AMEN
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: January 30, 2007, 09:08:14 AM »

Man skulle kunna skriva en bok om alla bortförklaringar man hört.. både från kunder och Tradera..
Skulle bli lika tjock som bibeln...
Pages: [1]
  Print  

Jump to: