Tradera Suger
September 06, 2008, 03:04:50 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Bedragare  (Read 3378 times)
reactos
Newbie
*

View Profile
« on: January 22, 2007, 11:35:02 AM »

TommyGustafsson = Bedragare
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: January 24, 2007, 05:14:08 AM »

OK?
Utveckla det kanske..?
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: January 26, 2007, 05:37:27 PM »

Bedragare = hela jävla Tradera.

GUD vad jag vill spy galla idag. På Tradera och alla dessa företag som härjar där. Jag hoppas för allt i världen att budera blir större snart. Och jag hoppas att alla sk. "företag" stannar på tradera. Vill inte ha 10 sidor med IDENTISKA grejjer gjorda i Asien i skitkvalité. PAH!  Angry

If idiot's could fly, internet would be an airport.
madmaxmoa
Guest
« Reply #3 on: January 27, 2007, 04:42:47 AM »

En företagare slipper du inte undan i varje fall...

Har redan lagt ut 300 auktioner drygt...

Inte från Asien iofs men antagligen tillräckligt för att reta någon...

fast jag ser det som att jag agerar istället för att snacka bara...

*min åsikt, inte säkert alla andras Wink*
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: January 27, 2007, 04:53:03 AM »

Klart man inte slipper de där j-la företagen som säljer 100 identiska (skitfula) mobilsmycken som blinkar och låter och som tar upp 5 sidor bara dem (ett exempel). Eller som säljer fejkväskor med snea loggor och inplastade handtag.
TYVÄRR!

Har suttit hela förmiddagen med att lägga ut mina auktioner på budera oxå. Stort hopp.  Smiley

If idiot's could fly, internet would be an airport.
liljankoski
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #5 on: January 27, 2007, 07:15:04 AM »

Ett enkelt sätt att slippa en massa identiska objekt är att gör som QXL och eBay (ej eBay.se) - Göra det möjligt enbart göra en listning av ett objekt och sedan ange vilket antal man har.
Gör både nätauktionssajterna översiktligare och förenklar för köpare då de inte behöver leta upp samma objekt hos säljarens om de nu vill ha mer än ett objekt.
Detta är antagligen något som kommer att börja användas på Tradera ju mer de börjar likna eBay, och jag hoppas att Budera också kommer att införa detta.

Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: January 28, 2007, 11:20:26 PM »

Ett enkelt sätt att slippa en massa identiska objekt är att gör som QXL och eBay (ej eBay.se) - Göra det möjligt enbart göra en listning av ett objekt och sedan ange vilket antal man har.
Gör både nätauktionssajterna översiktligare och förenklar för köpare då de inte behöver leta upp samma objekt hos säljarens om de nu vill ha mer än ett objekt.
Detta är antagligen något som kommer att börja användas på Tradera ju mer de börjar likna eBay, och jag hoppas att Budera också kommer att införa detta.
Jag föreslog det för Tradera för ganska precis 2 år sedan, samt några andra saker som att kunna spärra medlemmar med få, eller dåliga omdömen, möjlighet att skicka "second chanse offer", ett enklare system att få tillbaka pengar för icke genomförda affärer offer mm. De skrev som svar att det var jättebra förslag och att de skulle ta med sig mitt mail till ett möte...
Antingen så glömde dom mailet eller så bedömde dom väl att det var emot deras principer att göra några förändringar som skulle gynna säljaren.
« Last Edit: January 29, 2007, 12:21:49 AM by Neiman » Logged
liljankoski
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #7 on: January 29, 2007, 12:43:59 AM »

De skrev som svar att det var jättebra förslag och att de skulle ta med sig mitt mail till ett möte...
Antingen så glömde dom mailet eller så bedömde dom väl att det var emot deras principer att göra några förändringar som skulle gynna säljaren.

Ja, Traderas vanliga svar på förslag. Har aldrig hänt något när man föreslagit något.
Däremot på Budera får man ofta svar snabbt gällande förändringar och om de anser förändringen vara relevant. Skrev lite om det här:
http://naetauktioner.wordpress.com/2006/10/31/snabba-svar-och-forandringar-pa-budera/

reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: January 29, 2007, 12:03:05 PM »

det är ett alias på tradera köpte en sak av han men har inte fåt det och det har gått en månad nu han svarar inte längre på mail eller samtal var tvungen att polisanmäla honom
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: January 30, 2007, 09:25:27 AM »

Det kan ju finnas en rimlig förklaring...?
1 månad.. inte så länge, men iofs det beror ju också på summan...

Kanske ligger han/hon på sjukan.
Svarar personen överhuvudtaget i telefonen och lägger på eller inget svar alls?
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #10 on: January 31, 2007, 02:59:56 AM »

först försökte den personen få ut 250 i frakt fast frakten skulle vara gratis när jag vägrade betala det så sluta han svara på mail och i telefon.
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #11 on: February 02, 2007, 07:57:29 AM »

250kr i frakt??? För vaddå?

Shocked
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #12 on: February 14, 2007, 08:52:51 AM »

för det jag köpte fast det skulle vara fraktfritt
puffy66
Newbie
*

View Profile Email
« Reply #13 on: February 15, 2007, 10:15:13 AM »

Men snälla precisera dig!! Ingen fattar ju något Tongue
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #14 on: March 28, 2007, 07:49:33 AM »

nej men du skulle väl inte ens förstå om jag så förklarade på sånt sätt som jag förklarar saker till min 2åriga grabb
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: