Tradera Suger
December 03, 2008, 06:32:49 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Har vissa säljare anknytning till Tradera?  (Read 5565 times)
Glada Rosen
Newbie
*

View Profile
« Reply #15 on: January 30, 2007, 04:33:56 PM »

hela Tradera suger utav varandra när tillfälle ges,
Hahaha gör dom? måste ju se väldigt roligt ur
en mini polis far runt så kan man ju inte anklaga honom för något heller.
En mini polis är det ett barn eller en dvärg? Grin
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #16 on: February 02, 2007, 07:50:14 AM »

hela Tradera suger utav varandra när tillfälle ges,
Hahaha gör dom? måste ju se väldigt roligt ur
en mini polis far runt så kan man ju inte anklaga honom för något heller.
En mini polis är det ett barn eller en dvärg? Grin

I det här fallet så är det väldigt oklart vad det är för något skulle nog vilja likna det vid ett UFO helt (oidentifierbart)

Mera bevis på polisen (modo12-Micke) att han antingen jobbar på Tradera eller har en kontakt som lyder honom blint, så fort han får en auktion stängd som otillåten så ändras detta ord tillbaka till auktionstexten för att ingen skall se vilken tvestjärt han är.
Hörde också att ( inte bekräftat ) Traderas jurist har fått påstötning från ett bolag ang tvestjärtens auktioner, lite kul  Smiley
Om juristen är lika korrupt som resten utav Traderas personal är så spelar det ju inte någon roll.  Grin
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #17 on: February 02, 2007, 07:56:41 AM »

"så fort han får en auktion stängd som otillåten så ändras detta ord tillbaka till auktionstexten"

Kan du förklara... jag förstår inte...  Huh
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #18 on: February 02, 2007, 09:35:02 AM »

"så fort han får en auktion stängd som otillåten så ändras detta ord tillbaka till auktionstexten"

Kan du förklara... jag förstår inte...  Huh

En auktion som tex heter Videofilm i rubriken ändras till rubriknamn ,otillåten auktion, när den blir avstängd.

Detta kan enbart dom som jobbar på Tradera ändra,vilket har hänt vid flertalet gånger dom senaste veckorna, och detta beror inte på att Tradera stängt utav auktionerna felaktigt som modo12-Micke påstår utan troligen på att han jobbar där som mini polis. Grin
Aqua
Newbie
*

View Profile
« Reply #19 on: February 02, 2007, 09:46:30 AM »

Instämmer, inte första gången det händer med den där modo12.  Huh

Igår 1 feb. kl. 12.05 fick han en auktion avslutad som otillåten och orsaken var nog en kopierad bild som företaget agerat på.

Sen framåt midnatt hade den auktionen ändrats till enbart avslutad vilket ingen annan än personalen på Tradera skall kunna göra. Skulle väl vara en sån där hackers då i så fall. Har sett att modo12 fått otillåtna auktioner ändrade förr till enbart avslutad.

Orsaken är ju säkert att modo12 är så himla seriös och sysslar inte med nåt felaktigt med sina auktioner att denne inte kan ha något smolk i sin bägare då denne far runt i grupperna och spyr sin galla över andra.

Kanske inte så konstigt att misstankarna står som spön i backen att modo12 jobbar på Tradera eller har kompisar som hjälper denne.
  Cry
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #20 on: February 11, 2007, 03:40:37 PM »

Ja och nu ser det ut som om han också är en tredje person, den genomhederliga modo12 ser ut att ha flera alias som säljare också för att dölja sina otillåtna auktioner ett alias som är  ante73 samma upplägg och stil med kopierade bilder och förbjudna länkar Grin men vad vet jag det är säkert någon som har kopierat modo12s auktioner och säljer modos filmer Smiley
torskpåtallin
Newbie
*

View Profile
« Reply #21 on: February 13, 2007, 08:34:24 AM »

Det ryktas att:

Modo12, SWE-BUTIKEN och Diego är polare (eventuellt kanske samma person, fast vid olika tillfällen...  Huh )

Grin
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #22 on: February 14, 2007, 05:45:35 AM »

Om Modo12 har så bra kontakter på Tradera varför ringer de inte bara upp honom och säger åt honom att ändra eller stänga ner sina otillåtna auktioner istället för att Tradera skall stänga ned dem? Diego kan väl själv gå in och ändra det i auktionen åt honom direkt...?
Lex
Newbie
*

View Profile
« Reply #23 on: February 20, 2007, 05:05:49 PM »

Om Modo12 har så bra kontakter på Tradera varför ringer de inte bara upp honom och säger åt honom att ändra eller stänga ner sina otillåtna auktioner istället för att Tradera skall stänga ned dem? Diego kan väl själv gå in och ändra det i auktionen åt honom direkt...?

Nja, det förstår dom nog, att det skulle väl se märkligt ut! De flesta andra auktioner med liknande "problem" får ju en snygg "blaffa" med "Otillåten auktion!" i st f rubriken. Och den som anmäler auktionerna skulle nog anse, att det som påstås om modo12's "VIP-card" på Tradera därmed bekräftades.
I st så stängs auktionerna ned som brukligt, med byte av rubrik. När sedan auktionen hamnat i arkivet för avslutade kan man, när det lugnat sig, "pilla" lite med dom igen, utan att det väcker så mycket uppseende, och ger ett bättre intryck på nya kunder som kollar där.

Mitt liv är att försöka förstå varför . .
Lex
Newbie
*

View Profile
« Reply #24 on: February 21, 2007, 10:00:17 AM »

"Saliga äro de som sakna förstånd, ty de veta intet av vad de göro!
Och inte Tradera heller, tydligen!

« Last Edit: March 02, 2007, 12:43:35 PM by Lex » Logged

Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #25 on: February 21, 2007, 01:15:36 PM »

Quote from: Lex  link=topic=70.msg667#msg667 date=1172073617
"Saliga äro de som sakna förstånd, ty de veta intet av vad de göro!
Och inte Tradera heller, tydligen!

Saknar ord,nej föresten det gör jag inte.
Det där ufot borde ju bli omhändertaget. Grin sorgligt när dom stängde mentalsjukhusen Cry
Lex
Newbie
*

View Profile
« Reply #26 on: March 02, 2007, 12:24:41 PM »

admin, hittade inte någon tråd, som jag tyckte var en fortsättning på den här, så . .

jag lägger här in ett citat av förre vd:n på Tradera som en kommentar:

"Jonas Nordlander: Exakt, det är därför man klarar av att jobba hela tiden. Alla brinner för det man gör och gänget blir otroligt sammansvetsat. När vi hade blivit det lilla kärngänget reste vi land och rike runt och träffade folk vi pinpoinat. Vi jobbade jämt och vi bodde hemma hos folk i deras vardagsrum.

– Men det var det som gjorde skillnaden för oss. Vi hittade fram till samlarna och entusiasterna och lärde oss vad de behövde och sedan när vi fick igång sajten gjorde vi dem till kategorivärdar och lät dem sköta snacket i forumen."

Hela artikeln: http://www.idg.se/2.1085/1.96662#

Så det är väl därmed bekräftat, tycker jag.

Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #27 on: March 02, 2007, 02:10:33 PM »

Quote from: Lex  link=topic=70.msg692#msg692 date=1172859881
admin, hittade inte någon tråd, som jag tyckte var en fortsättning på den här, så . .

jag lägger här in ett citat av förre vd:n på Tradera som en kommentar:

"Jonas Nordlander: Exakt, det är därför man klarar av att jobba hela tiden. Alla brinner för det man gör och gänget blir otroligt sammansvetsat. När vi hade blivit det lilla kärngänget reste vi land och rike runt och träffade folk vi pinpoinat. Vi jobbade jämt och vi bodde hemma hos folk i deras vardagsrum.

– Men det var det som gjorde skillnaden för oss. Vi hittade fram till samlarna och entusiasterna och lärde oss vad de behövde och sedan när vi fick igång sajten gjorde vi dem till kategorivärdar och lät dem sköta snacket i forumen."

Hela artikeln: http://www.idg.se/2.1085/1.96662#

Så det är väl därmed bekräftat, tycker jag.

Rolig läsning, men vad ska man säga om det ?
Tragiskt, Patetiskt,  Konstigt, Vet inte vad.
Får en konstig krypande känsla inombords när jag läser detta, känner mig arg, illamående, undrar ännu en gång, vad är det för djävla typer som ligger bakom Tradera ?
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #28 on: March 11, 2007, 09:34:51 AM »

Ännu ett utspel utav vår kära Tradera medarbetare.

Jag tillhörde tidigare de som "jagade" rumäner och andra bluffare och de medlemmar jag skapade med påhittade personnummer stängdes av först efter att de uppfyllt sitt ändamål, oftast efter att jag själv kontaktade tradera...

Tradera skulle - för deras egen skull - utse några medlemmar som de litar på och låta dem hjälpa till att få bort såna här bluffmakare som typ "rumänerna". Det skulle alla parter tjäna på, spec. de däringa 1-dagars auktionerna som dyker upp på fredag- & lördagkvällarna då Tradera (nästan alltid) är obemannat.

Desto djupare man gräver desto mer dy får man fram.
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: