Tradera Suger
December 03, 2008, 05:52:16 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Har vissa säljare anknytning till Tradera?  (Read 5552 times)
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« on: January 16, 2007, 09:51:40 PM »

Har hört just rykten om att det finns vissa med anknytningar till Tradera som säljer på Tradera...
Men men... kan ju vara rykten... men det skulle inte förvåna mig..

Jag kan bekräfta att det stämmer.

Kan du utveckla...?

admin edit - jag startade en ny tråd för detta
« Last Edit: January 16, 2007, 09:54:42 PM by admin » Logged
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: January 17, 2007, 01:11:39 AM »

Oxå väldigt nyfiken..  Cool

If idiot's could fly, internet would be an airport.
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: January 17, 2007, 09:28:01 AM »

Kom igen....

Sitter du inne med information så ut med den!!!

Tongue
Jay
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #3 on: January 18, 2007, 05:09:54 AM »

Erfaren -  du kan ju inte säga A utan att säga B...  Om du inte har belägg för sakerna så kanske man inte skall säga något alls??

Vidare tycker jag att denna tråd skall ligga kvar i bedrägerier då det är uppenbart att Tradera håller på med det...!!
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: January 18, 2007, 09:42:10 AM »

ERFAREN - Det är väl ingen som sagt att du skall lägga ut mer info än nödvändigt... men lite alias skadar väl inte och kanske hur du vet det...

Det är ju det sidan handlar om...

Jag kan säga att jag är rätt övertygad om att aliaset "modo12" är en av dem med starka anknytningar till Tradera.
modo12
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: January 19, 2007, 04:37:24 AM »

more4less
Tack för den :-)

Nu är det väl inte riktigt så bara för man pratar med dem.

Men rätt mig om jg har fel.
Tillhör inte denna "butiken" Buderas grundare?
www.budera.se/storecatalog.asp?userid=22

Men det kanske Stefan själv kan svara på när han läst detta
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: January 19, 2007, 05:48:33 AM »

modo12 - Bara för att man pratar med dem...?
Du stödjer allting de gör och du måste vara den enda som tycker att höjningen av avgifterna på Tradera är bra.
En annan märklig sak är att du säger att Diego ringer upp dig och pratar om de nya avgifterna innan de presenterats på Traderas websida... Det låter väldigt märkligt..

Antingen är du ett Troll som vill skapa en hetsig debatt genom att vara emot alla, eller så är du en Tradera anställd eller fd anställd...

Angående "Bad Mike" och Buderas grundare... Vad spelar det för roll? Så länge man inte utnyttjar det och har egna regler för det kontot utan samma regler gäller..
Hade jag en egen auktionssida skulle jag givetvis köpa/sälja där!

Men när det finns konton som skapas som dag ut och dag in får bryta mot reglerna på Tradera och de har anknytning till dem så är det fel!!
Acht
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: January 20, 2007, 06:39:02 AM »

Har handlat av BadMike, som länkas till, för länge sedan och han hette inte Stefan och fanns inte i Rimbo Shocked
Håller med "more4less" - skulle jag ha en bra sajt så nog skulle jag handla där själv.
Modo verkar mucka gräl både här och där (det kanske är Diego själv).  Grin
24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #8 on: January 22, 2007, 09:41:20 PM »

Saxat från Tradera Café:

Skrivet av: modo12(956), Igår, 21:24

Hmm... vad f-n har "tradersuger" med saken att göra???
Det var ju ett gäng kriminella typer som startade den sajten då deras thai-kopior stängdes ner av Tradera, eller var de auktionerna "okey"?

Näe, för tillfället anser jag att det hela spårat ur rejält... hoppas och tror att de flesta kommer att inse att alternativen är urusla, tyvärr, och återkommer till tradera;)

Ganska uppenbart att det är en Tradera anställd eller någon med anknytning till Tradera.
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #9 on: January 23, 2007, 07:53:57 AM »

modo12 verkar veta allt...

Man kan ju fråga sig ett par saker om "modo12"...

Enligt ett av forumen på Tradera skriver "modo12" att "diego ringde upp mig och berättade om de nya priserna och att det skulle bli ett jäkla liv". Varför skulle Diego ringa upp en vanlig säljare och berätta om en ny prissättning innan den var officiell på websidan? Varför skulle de ringa upp en säljare överhuvudtaget och diskutera det?

Vad har "modo12" för anknytning till Budera då han verkar veta om konton och ägaren av Budera?

Hur kommer det sig att "modo12" inom någon timme vet om att 24hshop har 4st konton på Tradera, varav 3st i firma namnet och ett "anonymt" konto i ett privat namn..

Att traderasuger.com skulle vara ett gäng kriminella vet jag inte var han får från då jag är ensam om att driva denna siten..
Vidare så sitter det mängder med säljare på Tradera och säljer kopior från Thailand utan att det görs något åt det. Men Tradera tjänar ju givetvis pengar på det så vem är kriminell? Den som säljer kopior eller de som tillåter att det fortgår? Jag skulle vilja säga båda, även fast Tradera givetvis säger att de inte har någon kunskap i ämnet...

Mvh
Admin

« Last Edit: January 23, 2007, 10:14:15 AM by admin » Logged

admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #10 on: January 23, 2007, 08:17:33 AM »

Vidare kan man även misstänka att modo12 har reggat sig med ytterligare konto på detta forum under förutspeglingen att han är en annan person...

Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: January 24, 2007, 01:45:41 AM »

Kul att se när det här ufot äntligen får lite mothugg efter att ha huserat helt fritt i Traderas kaféer och trakasserat folk med Traderas goda minne.
Om modo jobbar på Tradera eller inte vet jag inte men helt klart är att det ser ut som om hela Tradera suger utav varandra när tillfälle ges, inte ens den så kallade bossen Carina på avdelningen support törs svara på samtal eller ringa upp när det blir tal om modo12.
Inte nog med att han får härja helt fritt på Tradera han får också helt fritt lägga ut olagliga auktioner utan åtgärd, och det är klart har man en mini polis far runt så kan man ju inte anklaga honom för något heller.
Men nu är han snart arbetslös när Tradera lägger ner för på Budera får han inget jobb  Grin
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #12 on: January 24, 2007, 05:13:40 AM »

Säg mig en sak Micke,
Hur kommer det sig att du tycker det är bra med höjda avgifter, stöddig kundtjänst och regler för vuxna som inte ens 12-åring skulle behöva?
Säljer du gratis på tradera genom Diego så det inte spelar någon roll för dig, eller är det bara för att du kallats "traderas stjärna" och "traderas favorit"?

Spännande det här... Men... Vem är Micke? Jag har läst tråden men vet inte vem Micke är??

Är det Tradera som reggar konton här och låtsas vara någon av Tradera medlemmarna?
Jag hänger inte med..
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #13 on: January 24, 2007, 12:13:20 PM »

Det kommer hela tiden ut nya uppgifter från modo12 på Tradera som han lägger ut, personliga uppgifter som bara Tradera har tillgång till så en sak är ju helt klar och det är ju att någon förser honom med dessa uppgifter.

Han har ju också lagt ut personuppgifter på en grupp och försökte att rädda sig som vanligt med att gå ur gruppen för att radera det han skrivit för att senare gå med igen, ett mycket vanligt beteende från denna person.

Så vist har vissa säljare anknytning till Tradera!!!  frågan är ju bara hur långt upp i röva det går. Att han sedan är så klantig med det han lägger ut tyder ju på två saker antingen så är han inte smartare eller så sitter han säkert på Tradera.
 Grin
24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #14 on: January 25, 2007, 07:12:46 AM »

det ser ut som om hela Tradera suger utav varandra när tillfälle ges

jaha, traderasuger med andra ord?!  Grin

HAHAHA
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: