Tradera Suger
October 12, 2008, 03:36:43 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Innan ni använder PayPal  (Read 3869 times)
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« on: October 15, 2006, 09:44:25 AM »

Läs följande websida om PayPal innan ni använder det:

www.nopaypal.com

Den tar upp hur PayPal opererar och lurar folk och företag på deras pengar. De tar ingen som helst hänsyn och skor sig endast själva.

mustbfashion
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: October 15, 2006, 11:41:20 AM »

En till sida om PayPal

http://www.aboutpaypal.com/
Jay
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: October 17, 2006, 05:07:53 AM »

Jag har ett PayPal konto i mitt företagsnamn. Det har nu varit spärrat i 10 månader med ca 2500kr på kontot.
jag har mailat och faxat åtskilliga gånger men får bara till svar att faxa in detta och dittan och dattan, men man kommer aldrig till skott och betalar ut mina pengar...

PAYPAL ÄR BOVAR! Det är bara att inse... De är ute efter dina pengar och när de väl bestämmt sig för sitt byte släpper de inte taget!

BE WARNED!
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #3 on: December 16, 2006, 12:07:19 AM »

Ja jag har samma problem.
Jag har faxat in kopior på mitt pass 10 gånger, adress uppgifter, bank överförings uppdrag i högvis, men de återkommer alltid med något nytt du måste faxa in eller så säger de att de tidigare faxen inte var läsbara.

De drar ut på tiden så att de kan behålla dina pengar på kontot och få ränta på dem.

Jag har skickat mitt ärende till Financial Ombudsman i England.
Får väl se om jag får mina pengar eller inte..
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: December 23, 2006, 09:50:48 PM »

Mer information kan läsas här också:

http://money.guardian.co.uk/consumerissues/story/0,,1450350,00.html

http://www.thisismoney.co.uk/money-savers/article.html?in_article_id=408585&in_page_id=5

http://www.bbc.co.uk/dna/actionnetwork/F1602139?thread=3454407
« Last Edit: December 23, 2006, 10:04:26 PM by Janne » Logged
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #5 on: January 05, 2007, 09:20:54 AM »

Ja jag har samma problem.
Jag har faxat in kopior på mitt pass 10 gånger, adress uppgifter, bank överförings uppdrag i högvis, men de återkommer alltid med något nytt du måste faxa in eller så säger de att de tidigare faxen inte var läsbara.

De drar ut på tiden så att de kan behålla dina pengar på kontot och få ränta på dem.

Jag har skickat mitt ärende till Financial Ombudsman i England.
Får väl se om jag får mina pengar eller inte..

Jag har efter 1 års mailande med PayPal i USA fått mail om att det har fört över mina pengar till mitt konto (de har inte kommit ännu).
Detta dock först efter att jag kontaktat Financial Ombudsman i England och berättat om det hela..
Det verkar som om PayPal skiter i privatpersoners klagomål, men om de får lite påtryckning från Financial Ombudsman så kommer pengarna direkt.

Alla som har problem med PayPal, ta er tiden att skriva ut klagomåls blanketten på Financial Ombudmans websida och fyll i den så noga som möjligt och skicka in det, hur litet ert krav än är på PayPal så får ni förhoppningsvis era pengar.

PayPal kommer aldrig att lyssna på dig som privatperson, men de ägs ju av eBay så varför är man förvånad??
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: January 17, 2007, 12:58:42 AM »

Så med andra ord är paypal "farligt" om man behåller sina pengar där. Men som jag, som bara för över mina pengar till säljaren i utlandet, via min bank, egentligen inte behöver bry mig?

Har nämligen inte haft problem med dem, men å andra sidan betalar jag bara via dem, jag tar aldrig betalt via dem..

Är jag rätt ute nu?  Roll Eyes

If idiot's could fly, internet would be an airport.
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #7 on: January 17, 2007, 09:43:24 AM »

Jag skulle tro att det är "safe" att använda PayPal som betalnings metod.
Men jag skulle aldrig använda PayPal för att ta emot betalningar och ha pengar där...
De hittar på alla möjliga svepskäl för att betala tillbaka pengarna till köparen, eller för att låsa ditt konto så att de kan få ränta på dina pengar. Tillslut när du tröttnat på att maila dem och faxa in alla papper och "ger upp" så har de även "vunnit" dina pengar du har på kontot

Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: January 17, 2007, 12:16:00 PM »

That's just sick!  Shocked

If idiot's could fly, internet would be an airport.
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: January 24, 2007, 06:17:16 AM »

Kan inte mer än instämma.
Läs websidan överst i denna tråd..

Men mer är inte att förvänta från ett bolag som ägs av eBay..

Tror även att eBay har köpt en del av Verisign... så nu skall de ta över säkerheten på internet också..
madmaxmoa
Guest
« Reply #10 on: January 25, 2007, 05:57:35 AM »

Jag har använt mig av paypal ganska många ggr. Jag handlar dock bara med paypal av etablerade företag numer. Jag handlade på ebay.com av en Amerikan och en Tysk, betalade via paypal (kändes ju tryggt) fick aldrig några varor...
Paypal kunde inget göra för att hjälpa mig eftersom säljarna redan hade fått sina pengar.
När jag skaffade mitt paypalkonto tyckte jag de gjorde sken av att det var tryggt att handla med paypal eftersom de kunde stoppa transaktionen om du inte fick dina varor...
Ack nej...
4000 kr fattigare och sen var det inte annat att göra än att anmäla "internet fraud", fast det var säkert tre år sedan nu och jag har inget hört från någon. Det är ganska enkelt att blåsa folk med paypal och sen komma undan med det...

more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #11 on: January 30, 2007, 09:06:13 AM »

PayPal säger nu att det "verifierat" att jag har fått in mina pengar på kontot, fast jag har inte ett enda öre där..
Jag har 2 gånger nu bett om verifikation i form av en scannad kopia eller faxkopia på överföringen, men ignoreras...

De säger att överföringen gjordes strax innan jul och att pengarna skulle kommit in på mitt konto den 19:e januari vilket är rätt konstigt också då en banköverföring inte tar mer än ca 5 bankdagar.

Jag har gett dem till och med fredag innan jag skickar tillbaka ärendet till Financial Ombudsman med krav på skadestånd, valutaförlust, och ränta på pengarna..

Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #12 on: February 17, 2007, 02:15:47 PM »

Har ett konto som blev låst med drygt 3000kr. Anledningen var att en köpare blev orolig när jag inte svarade hans mail på 2 dagar och då kontaktade Paypal och krävde tillbaka sin betalning. Varorna var redan skickade och jag gav Trackingnumber till Paypal, köparen fick inte tillbaka sin betalning men kontot förblev låst. Dom ville att jag skulle styrka min identitet och adress... Vilket jag insåg skulle bli en lång historia så jag brydde mig inte om att göra något åt det. Har ny adress i Sverige än den som jag registrerade mig med samt att jag tillbringar 90% av tiden utomlands och kreditkortet var giltigt ca 1 månad efter dom låste kontot.

Idag när jag loggade in fick jag detta meddelande.
"Your account has been limited for more than 180 days. It will continue to be limited but you now have the ability to withdraw funds."
Det ser ju ganska bra ut...får väl se om jag har mer tur än föregående postare. Med tanke på att kreditkortet har expired så har jag ingen glädje av det kontot om jag får ut pengarna dvs. Någon som vet om det blir automatiskt trubbel om jag öppnar ett nytt konot och registrerar ett annat kort?
Pages: [1]
  Print  

Jump to: