Tradera Suger
September 06, 2008, 03:20:32 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: rock and republic  (Read 1418 times)
Catarina W
Newbie
*

View Profile
« on: October 13, 2006, 04:32:51 AM »

Hej
Är de någon som vet hur man kollar Victoria Beckham jeans.
De finns ju  massor ute på trader, olika priser.ja skulle hemskt gärna
vilja ha ett par Smiley, men vet inte hur ja ska kolla dom Huh, ingen ide att maila
säljaren för dom erkänner väl inte om de är billiga kopior från thailand
Tacksam för hjälp och svar

MVH Catarina
evamicke1973
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: October 13, 2006, 06:53:57 AM »

Jag skulle nog med 95 % säkerhet säga att alla auktioner på tradera med märkes kläder är kopior. Ska du handla original på tradera så buda på de begangnade varorna. Naturligtvis kan det också vara kopior.

Detta betyder inte att "kopior" är av sämre kvalitet än original. Jag har sett ex, där det är precis tvärtom. där kopiorna håller en mycket bättre kvalitet än vad orginalen gör.
mustbfashion
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: October 14, 2006, 12:31:41 AM »

Jag köpte ett par Lacoste piké kopior i Bangkok för ca 10 år sedan och de håller fortfarande..

Jag köper hellre 10 kopior än 1 äkta vara. Det är ju roligare att kunna byta varje dag.

Men som sagt, jag tror också att 95% av alla märkes varor är kopior på Tradera (även fast säljarna GARANTERAR att de är äkta...) så det är upp till var och en om man tycker det är ok eller inte..
Fleppo
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: December 21, 2006, 07:49:57 PM »

som sagt de som sitter i thailand o säljer erkänner inte att de är piratkopior.
när jag frågade en säljare engång om det var det svarade han bara: de är tillverkade i thailand med mycket hög kvalite!
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: December 22, 2006, 10:59:15 PM »

Fleppo -

Vad tror du att han skall svara då?
Om du är en Tradera anställd med ett av deras interna konton som mailar dig och frågar om det är kopior och du svarar ja... Vad händer då?

Jag tror att 95% av köparna förstår vad det handlar om när de bjuder på en Dior handväska för 300kr.. För det är ju troligt att man kan få en sådan för det priset...?  Roll Eyes

Problemet är inte med säljarna utan med Tradera som tillåter att kopiorna säljs.. Men det är ett annat problem också där Tradera stänger ner vissa säljare som säljer kopior men inte andra...

Jag har vänner som sitter i Thailand och de säger att om de öppnar ett konto idag stängs det av inom 8 timmar. De hinner inte ens lista en vara... Men en person registrerad på en svensk adress kan sitta och lista 100-tals kopior i veckan är helt ok..
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #5 on: December 23, 2006, 09:42:01 PM »

Är folk så dumma idag att de tror att de kan köpa ett par nya äkta Rock and Republic jeans för 300kr?
Eller en Dolce Gabbana jacka för 500kr. En äkta Lacoste kostar givetvis 99kr.

Det är ungefär som alla som går på det här med att Microsoft lottar ut 1 miljon dollar om du sprider deras email till hela din adressbok eller de som uppmanas att gå in på en websida och mata in sina inloggningsuppgifter och visa nummer och allt möjligt på diverse olika websidor och sedan blir förvånade när kontot är länsat...

HALLÅ!!!!! VAKNA UPP!
Varför behöver man ens fråga?
Pages: [1]
  Print  

Jump to: