När det gäller att handla utanför så finns faktiskt ett par saker som man inte alltid tänker på, där jag trots mitt misnöje med tradera faktiskt håller med.
Jag tänker på reaktionen när folk blir lurade att först göra affären på sidan om och sedan blir de lurade och kan inte få hjälp eftersom de själva valt att göra affären på sidan om för att slippa provisionen.
Även om det är ett eget beslut så tycker de fortfarande att det är tradera som ska hjälpa till.
Men även om de blir lurade när de köper något via Tradera så får de ju inte någon hjälp... eller?
Den enda anledningen att denna regel finns är att Tradera går misste om provision...
När det gäller den där nya 10-regeln så verkar den helt korkad och jag förstår faktiskt inte varför den kom till.
Dessutom är det en gåta för mig hur "10st ericsson-skal & 10st nokia-skal" kan bli 20 identiska (och därmed otillåtna) objekt som man påstår!
Det är inte 20st likadana när det är ett annat märke
10st sonyericsson k800
10st sonyericsson k700
detta är 20st identiska trots att det är till olika modeller. Helt otroligt!
Säg att jag har köpt på mig ett lager T-shirts i olika färger och varje färg har olika storlekar... Det är ju helt sjuk att jag endast får lista 10st av dem. Detta gör ju bara att Tradera går miste om provisionsintäkter, men de kanske vill gå tillbaka till orginal idén om att vara en auktionssida och inte en outlet för personer som tjänar majoriteten av sina pengar hos dem...