Tradera Suger
November 22, 2008, 09:31:06 AM
Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
Home
Help
Search
Login
Register
Tradera Suger
>
Tradera
>
Omdömessystemet
>
Negativt omdöme i sista minuten
Pages: [
1
]
« previous
next »
Print
Author
Topic: Negativt omdöme i sista minuten (Read 2112 times)
Traderasäljare
Newbie
Negativt omdöme i sista minuten
«
on:
October 06, 2006, 09:09:55 AM »
Någonting som en del Traderasäljare har använt sig av (och som har diskuterats i ett annat forum) är sista minuten-omdöme. Exakt två månader efter en viss auktion försvinner möjligheten för köpare och säljare att lämna negativt omdöme, så om en auktion är över den 6:e augusti klockan 20:05 är det ganska riskfritt att lämna negativt för affären den den 6:e oktober klockan 20:04. På så vis hinner inte den andra personen lämna negativt tillbaka, eller kommentera det negativa omdöme som han har fått.
Vad anser ni om detta? Själv tycker jag att det är en ganska lågt att lämna den här typen av omdöme, men jag kan förstå om vissa personer som vet att den andra parten i affären lämnar hämndomdömen väljer att göra det.
more4less
Jr. Member
Re: Negativt omdöme i sista minuten
«
Reply #1 on:
October 06, 2006, 10:23:58 AM »
Jag lämnade alltid negativt omdöme för köpare jag tyckte betedde sig illa, sena med betalning eller som lämnade mig negativt utan att kontakta mig före...
Jag struntade i om jag fick ett negativt tillbaka.. Bara en ren principsak...
evamicke1973
Newbie
«
Reply #2 on:
October 17, 2006, 01:19:55 AM »
Jag tycker det är skit när man lämnar neg i sista sekunden, det betyder egentligen att man inte står för det man säger ( skriver ). Det borde vara så att det är 30 dagar från det att första parten lämnade omdöme som man har på sig att lämna omdöme. Inte 30 / 60 dagar från auktionsslut. Om detta som jag föreslår sklulle införas skulle många orättvisa negativa omdömen inte lämnas och supporten skulle få mer tid till annat istället för att svara på telefonsamtal och mail från kunder/ köpare/ säljare som kräver att det orättvisa omdömet genast plockas bort
Jay
Jr. Member
«
Reply #3 on:
October 17, 2006, 04:58:51 AM »
Hela omdömessystemet stinker!!
Folk lämnar negativa omdömen
för att de inte gillar fraktpriset även fast det står i auktionsbeskrivningen - Tradera tycker att det är ok.
för att en vara inte levererats inom 3 dagar från auktionsslut - Tradera tycker det är ok
för att du inte svarar på email under helgen - Tradera tycker att det är ok
Folk lämnar negativa omdömen
även fast man ber dem kontakta dig om det är något problem innan omdöme lämnas
så fort de får chansen
bara för att jäklas
för att de tycker det är kul
Tradera skiter i vilket!
Det gör jag med och lämnar numera endast negativa omdömen till de som beter sig illa...
Om man tittar på MaccaDK och 24hshop m.fl så ser man ju att det inte är någon som bryr sig om omdömena ändå utan handlar av säljare även fast de har 500 minus under sista 6 månaderna..
jag personligen tycker att ingen ny köpare eller säljare skulle få lämna negativt omdöme innan de själva fått ett positivt och ingan omdömen skulle kunna lämnas inom de första 30 dagarna. Detta för att komma från många av de som startar ett konto, gör 40 köp för att sedan lämna negativa direkt efter auktionsslut bara för att jäklas..
Pages: [
1
]
Print
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------
Generella kategorier
-----------------------------
=> Initiativ till ny Auktionssida