OK, nedan följer den fortsatta kommunikationen, se inledningen i början av tråden. Alla mail nedan är i kronologisk ordning.
--------- Från mig till säljaren ---------
arne999,
Otidigheter har inte i en kommunikation som dessa att göra, dem kan du använda i andra sammanhang. Som handikappad sedan 43 år har jag aldrig använt mitt handikapp som ursäkt för att slippa ta ansvar för mina egna handlingar och har ingen som helst förståelse för personer som gör det.
Jag kan mycket väl läsa vad som står i annonsen likväl som jag kan läsa vad som står i betalningsinformation via e-mail. Om du i annonsen skriver att frakten är 65:- ska också försändelsen vara frankerad för 65:-. Om du skriver att du ska ha betalt för emballage ska du också använda emballage som renderar en kostnad utöver fraktkostnaden.
Dina omkostnader utöver detta, till exempel din kostnad för leverans av godset till dig, ska vara inbakade i köpesumman och ej läggas till totalsumman på annat sätt såsom har skett i det här fallet.
Vänligen tillse att den begärda mellanskillnaden om 34:- återbetalas omgående till vårt konto nr XXXX-XX-XXXXX.
Xxxxx 2008-08-09
Namn1 & Namn2--------- Från säljaren ---------
vadå omgående?
Ställer du krav eller???--------- Från mig till säljaren ---------
arne999,
Du behöver inte göra dig dummare än du redan är med dylika kommentarer. Det du har gjort med frakt med mera är bedrägligt beteende alternativt bedrägeri.
Vid koll i ditt personliga meddelande hänvisar du till Postens hemsida för porto-uppgifter. Den frakt med emballage du skickat varan med kostar 39:90, inte 74:-. Vidare vid koll av dina egna omdömen ser man att du själv kritiserar andra säljare avseende porton, varför det blir än mer obegripligt att du tar ut nästan dubbelt porto.
Vår tolerans med Internet-bedragare är noll. För att undvika rättsliga åtgärder vore det lämpligt om återbetalning gjordes omgående till vårt konto nr XXXX-XX-XXXXX vid Xxxxbank.
Xxxxx 2008-08-09
skicka tillbaka varan hit så återbetalar jag allt du betalt!
annars kan du glömma det då dina alternativ står i annonsen!
Jag har redan pratat med traderas support o de säger om det står i annonsen så kan de inget göra då det står utförligen vad som gäller!
Om det e nån som e dum här e väl inte jag! Det e väl den som inte kan läsa innehållsförteckningen i en annons!!!!
Trorligtvis ved du inte vad ett bedrägeri är heller!
34:- som du säger är varken bedrägligt beteende alternativt bedrägeri.
Så du får nog läsa (om du nu kan det på grund av vissa omständigheter) på angående lagtexter o paragrafer angående dina påståenden!
Men anmäl du mig så kommer lagensväktare visa vem som e dum!
Du skrev vår tolerans??? Vilka e det då?
?--------- Från mig till säljaren ---------
arne999,
Återbetalning kan göras till vårt konto nr XXXX-XX-XXXXX vid Xxxxbank enligt nedan:
169:- Ursprunglig betalning dig tillhanda 2008-08-05
65:- Frakt retur
9:- Emballage retur
243:- Summa att betala
När summan i sin helhet finns på vårt konto skickas varan i retur till dig.
Vad gäller innehållet i ditt senaste mail har jag insett under tidigare kommunikation att det är bortkastad energi att disputera något med dig, du tycks sakna mognaden att överhuvudtaget vara inbegripen med handel. Jag kan bara säga dig att du är väldigt mycket ute och cyklar.
Notera dock att du har ett ansvar att tillse att det som står i annonstexten är korrekt, vilket inte är fallet när du tar ut en summa för frakt som är nästan dubbelt så hög vad frakten egentligen kostar. Det är förutom vad som nämnts tidigare även otillbörlig marknadsföring.
Xxxxx 2008-08-10
vi betalar ut kostnaden när varan du har e i retur!
Eller du går till affären o säger:min vara e fel o ni får varan tbx när du fått pengarna ! TOCK TOCK--------- Från säljaren ---------
Handel vet jag nog mer om dig!
Du e sån bror duktig som bikers spottar på--------- Från säljaren ---------
dessutom e frakten hit här o härifrån gratis ditt pulver--------- Från säljaren ---------
du mnåste vara den dummaste av alla skåningar som finns--------- Från säljaren ---------
vilka e det som inte tål toleransen då? säg det nu då--------- Från mig till säljaren ---------
arne999,
Returleverans sker enligt samma vilkor som första leverans, betalning i förskott. Du kan inte jämföra med hur handel bedrivs i affär.
Ska jag uppfatta din kommentar om "bikers" som ett förtäckt hot?
Sedan när är frakt kostnadsfri? Om så vore fallet, varför ska du då ha 74:- för frakten själv?
Dina egna kommentarer visar med all önskvärd tydlighet vem det är som inte spelar med alla kort i leken.
Återbetalning samt returleverans efter samma vilkor som den ursprungliga leveransen, se förgående mail.
Xxxxx 2008-08-10
Nä trodde du var biker efter dina uttalande!
man känner ju inte alla!hehe
Du får tillbaka allt om du skickar tillbaka varan--------- Från säljaren ---------
du tror jag vill tjäna pengar på detta. haha jag gör det för det e roligt men vissa e juuuuuuuuuuuuuuu snåla skåningar hehe--------- Från mig till säljaren ---------
arne999,
Du har noll på förtroendekontot efter dina mycket otrevliga mail och kommentarer. För att du ska leverera begär du betalning i förskott, detsamma gäller en returleverans till dig.
Förolämpa inte min intelligens med att tro att jag skickar en retur till dig utan betalning i förskott och sedan står utan såväl vara som kapital.
Xxxxx 2008-08-10
du säger att biker e ett fördolt hot o sen tycker du jag e ett as som inte gör rätt för miug! Du jag e inte en skåning som du e!---------------------------------
---------------------------------
Efter kommunikationen ovan intet förrän 2008-09-01 då denna mycket förvirrade individ hade mage att lämna ett negativt omdöme:
Ber sig otrevligt åt trots att fakta står i annonsen! Mycket oseriös Traderare!
Observera att detta är det enda negativa omdömet som har lämnats avseende min sambo och mig medan arne999 själv har ett flertal negativa omdömen. Nåväl, han släppte själv katten ur säcken, så jag/vi har nu själva lämnat ett negativt omdöme:
VARNING FÖR FRAKTBEDRÄGERI!!! Mycket otrevlig och oförskämd när han avslöjas!!!
Nästa är att avvakta en eventuell kommentar från arne999's sida...
Fotnot: Jag är inte skåning, jag bara råkar bo i Skåne, vilket arne999 också gör...