Tradera Suger
October 12, 2008, 03:34:01 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Paysonkommentarer från "Hittabutik.se"  (Read 1898 times)
Erfaren
Guest
« on: January 18, 2007, 11:36:32 AM »

Dessa utlåtanden är hämtade från hittabutik.se
Tyvärr finns inga datum på sajtens meddelanden.

Payson vägrar samarbete, dålig support

jobbar på ett näthandelsföretag, vi försökte etablera ett samarbete med  payson för någon månad sen då vi tror att våra kunder kan ha nytta av den tjänsten. den attityd vi mötte hos pyason gjorde att vi struntade i den kontakten.

dåligt  payson , dåligt!

/Henke

--------------------------

kan bara hålla med!

riktiga ointligenta och otrevliga på telefon(email ska man inte ens snacka om), aldrig att jag skulle vilja ha med sådana att göra när det gäller pengar!!!!!!

/Kalle/Ägare av stor näthandelssida.

payson försökte stjäla pengar som jag hade innestående på  payson kontot. när jag ringde till dom och hotade med att jag skulle polisanmäla dom så fick jag efter många om och men tillbaka pengarna som var stulna av någon tekniker hos  payson . bra försök, men nästa gång blir det polisen direkt.

/Greger

============================

Payson helt störda

grabbarna på  payson har inte mycket kvar i skalen...

payson garantin funkar inte alls - köparen vägra låsa upp pengarna då är allt kört. inget att göra åt det sen. för  payson struntar i det helt.

/EJ KUND LÄNGRE

tråkigt, men vad förväntar du dig av ett traderaföretag?

payson är en ren ripoff av paypal, förutom att paypal fungerar över hela världen.
 payson borde åtminstone ha fungerat på tradera där det var tänkt men nu ser man att även detta traderaprojekt bara var ännu ett sätt att plocka vinst ur medlemmarnas affärer!

/PayPal

ja,  payson suger... men paypal är ju inte direkt gratis heller. även om du inte betalar avgifter direkt så lägger ju säljare på det i frakten.

/Paypal okay

paypal har ju bra mycket bättre säkerhet än vad  payson någonsin kommer att få. paypal är något dyrare, men bättre att gynna paypal än att gynna  payson . kan tänka mig att börja med  payson igen om säkerheten utökas och man får möjlighet till fler funktioner.... tex vore det väldigt bra att kunna neka överföring, ifall någon gjort fel så kan man välja att inte ta emot pengarna.

/Greger

håller med greger om neka funktionen... för det är inte många köpare på tradera som lyckas betala rätt via  payson ...

paypal ägs av ebay.

det är väl bättre om pengarna skattas i sverige?

/Bosse

camela
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: August 16, 2007, 11:49:22 AM »

det e verkligen smart m leveransgarantin PAYSON erbjuder!
eller !!??  Smiley
Det e tydligen ett upplägg ENBART till köparnas fördel,
DEFENITIVT inte för säljarna!
Har du sålt en pryl o fått pengar insatta för varan m leveransgaranti är dom låsta på PAYSON tills det att köparen gått in och "Godkänt" varan !
Det betyder alltså att
1)  7 av 10 köpare "glömmer" att gå in i tid o godkänna o oj vad svårt det blev att få tag i den personen på nytt sen när man vill ha sina pengar insatta på nytt!
2) Köparen påstår att denne inte fått varan, klickar inte på GODKÄNN o du står utan pengar!
3) Köparen anser sig av någon anledning inte nöjd m varan men behåller den SÅKLART ändå, han slapp ju betala!
4) POSTEN slarvar bort el rejälförsenar leverans o du förlorar dina pengar!

Av mina FLERA TUSEN försäljiningar  har det EN ENDA gång hänt att en vara försvann som jag postat.
inte direkt nån tillfällighet att detta var en betalgarantibetalning!
Så min betalning jag skulle ha blev fryst hos PAYSON
Då mailar dom jävla nötterna på PAYSON mig så frenetiskt att jag ska lösa detta m köparen
så att HON kan få tillbaka sina pengar! !!!!
Hur jävla dum får man bli!?
Om jag skickat en sak o hon påstår att jag inte gjort det, hur fan löser dom det !? så djävulskt korkat!
Jag har väl verkligen inget intresse av att hon ska få ut sina pengar iså fall!? d
en saken e ju säker
De får hon ju tids nog iaf från dom så..

LEVERANSGARANTI .. Låter väl som ett bra alternativ!? DÄR har dom tänkt till ordentligt!
Kattmamma
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: April 19, 2008, 08:48:00 AM »

Jag har bara negativt att säga om Payson - men jag tänker inte använda de ord som dyker upp i huvudet.

Har nyss förlorat pengar...låsta! Skall försöka få kontakt med köparen, och återkommer.
Mina e-mail svarar Payson inte ens på. OCH - de har "support" mån-fre mellan 10-12! WTF?  Cry
« Last Edit: April 19, 2008, 08:58:58 AM by Kattmamma » Logged
Pages: [1]
  Print  

Jump to: