Tradera Suger
November 22, 2008, 08:20:45 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Flest negativa omdömen?  (Read 5582 times)
Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« on: October 06, 2006, 08:43:33 AM »

Eftersom det inte finns några diskussionstrådar i den här delen av forumet ännu tänkte jag att det kunde vara bra med en för att få igång diskussionen. Smiley

Det finns en hel del säljare på Tradera som har lyckats samla på sig en del negativa omdömen innan de blev avstängda, så det kan vara intressant att se hur lågt omdöme vi kan hitta som mest via Traderas sök säljare-funktion. Här är det lägsta värdet jag har lyckats hitta, men förmodligen finns det de som har ännu lägre omdömespoäng:

SandrA268 (-43): http://www.tradera.com/trader/trader_grade.aspx?ftgnr=549750
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: October 06, 2006, 09:52:18 AM »

Helt otroligt!!

Men det visar ju bara att den sista idioten inte är född ännu..

Det finns ju många säljare som har många minus men som säljer så mycket varor att de negativa försvinner i mängden..

Ta "24hshop" tex som har 43 minus denna månad.. Varför köper folk?
De visar ju bara att omdömessystemet är ineffektivt då ingen verkar bry sig om det..
boneeater
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: October 07, 2006, 05:01:28 PM »

24h är ju ett exempel. men om man tar t.ex. MaCCaDk som har sammanlagt över 1000 dåliga omdömmen det sista året och tydligen aldrig levererar vare sig i tid eller det som människor har vunnit. Där kan man ju verkligen undra hur människor kan bjuda på auktioner. Det verkar som att spela på LOTTO ju.
24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #3 on: October 09, 2006, 04:30:15 AM »

Jag tror inte så många bryr sig om omdömena... Kan ju inte göra det för då skulle folk inte handla från dessa säljare..
jag tycker att ömdömessystemet är helt kass och har ingen funktion..
24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: October 11, 2006, 09:16:46 AM »

Kolla alias "maccadk" han har mer än 14% negativa omdömen denna månad!!!

Var går gränsen??
Catmandoo
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: October 11, 2006, 03:23:43 PM »

Jag var "dum" nog att köpa från MaccaDk. Det var när han var helt ny och inte hade så många minis, bara nått enstaka men många pluss. Jag vann 2 auktioner och skulle få det samfraktat ( frakten är svindyr nämligen). Det var en "lätt" auktion med barntröjor och en tyngre (barnmotorcykel). Det tog jättelång tid innan grejerna kom och tror ni inte motorcykeln saknades? Vid det laget hade han hunnit få många minus och det fick han av mig med. Har fortfarande inte sett till min motorcykel och dottern blev jätteldesen när paketen kom och ingen motorcykel.

Barntröjorna låg för övrigt en en STOOOOR kartong, så jag trodde helt klart det var motorcykeln som låg i det stora paketet... men icke. Sad

/Jenny
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: October 11, 2006, 10:21:03 PM »

Ibland kan ju misstag ske och man glömmer att skicka något, men givetvis skall ju ett "företag" som MaCCaDK ha någon typ av support och se till att hjälpa sina kunder...

Om man läser 24hshops omdömen ser det även ut där som att supporten är obefintlig...

Skall man ha 1000 auktioner ute samtidigt kanske de skulle vara krav på att de har telefonsupport. Ebay har ju köpt Skype så varför inte integrera det med Tradera också så att köpare enkelt kan kontakta "företagssäljarna" och de måste finnas tillgängliga kl 9-15 eller liknande.

Bara en tanke..
mustbfashion
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: October 14, 2006, 12:38:10 AM »

Nu efter sommaren gick de stolta ut med ett meddelande om att de nu skulle öka sin kundtjänst och därmed jobba bättre med att sköta support. Samtidigt meddelade dom att de drar ner på telefontiderna!

Procentuellt kanske de blev mer effektiva under de timmar de jobbar med support... Mer folk under färre antal timmar.. Ökad procentuell effektivitet  Grin
Jay
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #8 on: October 15, 2006, 09:49:14 AM »

Jag har hört folk som säger att Tradera har slutat svara på vissa email också när det ställs besvärliga frågor..
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: January 04, 2007, 08:06:22 AM »

Optum - http://www.tradera.com/trader/trader_grade.aspx?ftgnr=769298

10% senaste månaden...

24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #10 on: January 16, 2007, 03:36:45 AM »

Har hört just rykten om att det finns vissa med anknytningar till Tradera som säljer på Tradera...
Men men... kan ju vara rykten... men det skulle inte förvåna mig..
piami
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: January 16, 2007, 02:31:38 PM »

Har hört just rykten om att det finns vissa med anknytningar till Tradera som säljer på Tradera...
Men men... kan ju vara rykten... men det skulle inte förvåna mig..

Jag kan bekräfta att det stämmer.
[/
mm... misstänker att jag just har handlat av en oxå...men som sagt så finns det
även storsvindlare på Tradera. Vad sägs om den här http://www.tradera.com/trader/trader_grade.aspx?ftgnr=825436 Han har inte bara lurat oss på en digitalkamera för 1725 utan lurat eller försökt lura traderare på åtminstone 26lappar!!!! och det på kort tid... Se upp när du köper dyr elektronik på Tradera m.a.o. Nu har han naturligtvis bytt alias. Slipad kille med falsk identitet, jag har spanat.
quote]
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #12 on: January 16, 2007, 09:50:56 PM »

Om man har betalat med Payson eller till ett bankkonto så har man ju bevis på vart pengarna har gått.
Payson måste ju kunna hjälpa till med att spåra pengarna om de har flyttats till ett annat Payson konto för att sedan tas ut på ett bankkonto.

Hade jag blivit av med pengar hade jag gjort en polisanmälan direkt!
more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #13 on: January 17, 2007, 09:27:12 AM »

MaccaDK - 574 negativa omdömen de senaste 6 månaderna.

HELT OTROLIGT!!!
HUR FAN KAN MAN HÅLLA PÅ och hur kan Tradera tillåta det??

Har de ingen skam i kroppen??
Jay
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #14 on: January 18, 2007, 05:12:29 AM »

Vad är det för problem med Payson?
Har inte upplevt det själv förutom deras OTROLIGT långsamma support..
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: