Tradera Suger
September 06, 2008, 03:13:14 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: "Tradera-direkt", varför kritisera? Kom med bättre argument!  (Read 938 times)
Woodpecker
Newbie
*

View Profile
« on: August 26, 2007, 11:18:53 AM »

Jag tycker att den här sidan är mycket underlig. Varenda förändring som Tradera genomför tas upp som någonting negativt vilket det enligt min mening verkligen inte är negativt. Ni (grundarna, eller är det grundaren?) måste förstå att varje verksamhet måste få utvecklas. Om Tradera skulle tillämpa ett ultrakonservativt sätt att driva företaget så skulle dom bli mycket mindre framgångsrika och då få många gånger mer kritik av sina användare än de får i dag. Mer om detta senare.

Jag ser bara positivt på att Tradera inför "Tradera-direkt". Det är en funktion som jag saknat sedan jag började använda Tradera i större utsträckning för ett par år sedan. Att dom kopierar buderas koncept som någon påstod i en annan tråd håller inte.
Vart kommer idén ifrån? Jag slår vad om att den kommer från eBay! Det är med andra ord eBay's idé Tradera använder och det förmodligen efter riktlinjer från just eBay.

Jag tror "Tradera-direkt" kommer hjälpa Tradera att växa, vilket också det tas upp som någonting negativt i traderasuger.com’s nyhet. Men varför skulle det vara något negativt för användarna? Okay, det är negativt för dom som använder en annan site, eller för Traderas konkurrenter, men för Traderas användare är det bara positivt.
Anledningen till att det är positivt är självfallet att det då kommer att finnas en större potentiell marknad för säljare och större konkurrens mellan säljarna vilket kommer att gynna köparna i form av bättre priser och bättre produkter.

Jag vill heller inte kalla Traderas agerande för att "Tradera griper efter strån när inga nya kunder kommer längre till siten". Det är helt naturligt att antalet användare som strömmar till siten blir färre med tiden, det blir ju allt färre personer i Sverige som inte är registrerade. Och kom nu inte och säg; "Det finns fortfarande 8 miljoner svenskar som skulle kunna registrera sig, varför registrerar dom sig inte?".
Visst, rent teoretiskt kanske det är sant, men så fungerar det inte i verkligheten. För att ytterligare tydliggöra vad jag menar kan vi säga så här. Det finns 500 miljoner människor inom EU som skulle kunna registrera sig samt ytterligare 6,2 miljarder människor i hela världen som skulle kunna registrera sig och att påtala att alla dessa inte är potentiella kunder till Tradera är givetvis onödigt.

Att Tradera måste utveckla sitt erbjudande för att växa är en självklarhet! Och det betyder inte bara att Tradera söker fler användare utan det betyder även att Tradera vill förbättra erbjudandet för redan existerande användare så att dessa kan göra fler, större och effektivare affärer på dess site.
JoeDelo
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: August 26, 2007, 03:21:04 PM »

Alltså, det här är ju ett forum som tar upp vad folk tycker är negativt med tradera. Att då en medlem tycker att tradera-direkt är en kass tjänst är väl bara fine Huh. Flera på det här forumet har tidigare kritiserat tradera för att inte ha den här butik-tjänsten, och då hörde ju ämnet hemma här (Tradera-Suger) eftersom det var negativ kritik. Nu när den finns och man är nöjd med det behöver man ju inte knysta om det här. Svårare än så är det inte. Självklart kan man argumentera emot specifika uppgifter som någon lämnar, eller ifrågasätta sakfrågor. Men inte starta en ny tråd som säger hur bra tradera är. För ledsen att göra dig besviken, men det är mycket som inte går rätt till där. Detta kan man ju tycka är partiskt om man vill, men thank-god för att man får vara partisk, och på så sätt ta ut sin frustration över allt huvudlöst som tradera ställer till med. Inte ens tradera kan väl misslyckas med allting Shocked?
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #2 on: August 27, 2007, 09:31:45 PM »

Att Tradera måste utveckla sitt erbjudande för att växa är en självklarhet!

Just.. utveckla.. inte efterapa... Jag anser att man desperat försöker hitta något nytt när man inte får några nya kunder och tar man något gammalt istället för att hitta på något eget..

Sedan tar man bort maxtaket från osålda-avgfter på vanliga auktioner som nu gör att de som har många objekt riskerar att bli ruinerade om inte objekten säljs och istället inför man taket på fast pris istället, vilket gör att hela idén med en auktionssite försvinner. Det blir ju då så att folk endast kommer sätta fasta priser på sina objekt och som tradera utrycker det: "chans att göra riktiga fynd och ett spännande sätt att shoppa" försvinner.

Om Woodpecker tycker att Tradera är så bra, kanske han/hon skall starta en "we love tradera" sida  Wink

Pages: [1]
  Print  

Jump to: