Tradera Suger
January 08, 2009, 08:51:41 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Även jag har en historia med Tradera.  (Read 2374 times)
Roxy
Newbie
*

View Profile
« on: January 15, 2007, 07:46:44 PM »

Hittade hit av en slump idag, och insåg rätt snart att detta är platsen för mig.

Från att ha varit en väldigt trogen kund till en väldigt irriterad, snart (bör väl tilläggas) o-kund. (medlem kanske det heter förresten?)

Jag råkar alltid ut för samma saker på Tradera = personer med 0 eller minus i omdömen som aldrig hör av sig.

För det första, vad vill de? Bara jävlas eller ha ens banknummer? Man börjar ju undra.

I vilket fall började jag märka mina auktioner med lite info, att folk med färre än ett visst antal omdömen INTE fick lägga bud utan att maila mig först.
Trots detta har flera personer med 0 omdömen lagt bud, och det har bara slutat på ett sätt = att jag läggar negativt och mailar tradera och varnar dem om att de minsann får vara beredda på "hämndnegativt" på mig, och att jag vill att de ska ta bort det.. (inte för att det funkar, men jag vill mest markera att jag minsann är seriös och mailar dem och berättar vad som skett/sker osv). För det var/är jag, en prickfri medlem som minst sagt sköter sig väldigt bra!

Exakt detta hände nu i förra veckan, fick ett svar från en "Anna-Carin" som, minst sagt, var otroligt oförstående i detta ärende.
För det första tyckte hon att jag inte alls fick skriva sådär i mina auktioner (att folk med fler än ett visst antal omdömen INTE fick lägga bud). För på tradera får ALLA lägga bud på ALLA auktioner. Men efter att ha varit med om oseriösa köpare förr så vet jag hur folk funkar, och då speciellt de med 0 eller minus i omdömen.

För det andra, enligt Anna-Carin, skulle jag inte "bry mig om" om jag fick ett negativt, för jag hade redan så många positiva, så att det skulle ändå inte "spela någon roll". Nähädu?!

Men är man så jävla prickfri som jag är, så vill man faktiskt ha positiva omdömen. Vem vill inte det? Perfektionist eller inte..

Sköna svar från tradera support. de vet verkligen vad empati och förståelse är - NOT! Trött på deras arroganta stil.

Ett utdrag ur hennes mail:

"Att man ibland stöter på andra medlemmar som man helt enkelt inte kommer överens med får alla storhandlare erfara. Ibland så resulterar det i negativa omdömen. Du ska dock inte känna att ett eller annat negativt omdöme ger dig försämrade chanser på Tradera. Du har fått massor av positiva omdömen och det är där fokus då ligger."

"att fokus ligger på mina positiva", men hur kul är det med ett störande negativt? *himlar med ögonen istället för att kalla mailsvararen något fult*

Arrogans.

Mailet avslutas:

"Jag hoppas att det kommer att gå bättre med kommande affärer!

MVH

Anna-Carin på Tradera.com

www.tradera.com"

Min kommentar: Up yours, efter detta kommer jag inte att ha några "kommande affärer".

If idiot's could fly, internet would be an airport.
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #1 on: January 16, 2007, 02:49:11 AM »

Hej Roxy och välkommen!

Detta är tyvärr ett ganska typsikt exempel på Traderas arrogans.

Det finns andra auktionssiter där man faktiskt kan spärra folk som nyligen fått engativa omdömen och även folk med 0 i feedback. Tex ioffer.com
Jag skrev detta till Tradera för 1-2 år sedan, men fick till svar att alla hade 0 i början och att man inte kunde göra så...

jag har även påpekat att deras svar om "att fokus ligger på det poitiva omdömena" inte spelar någon roll när man har 500 positiva och får 1 röd stor 1:a i feedback rutan av någon som blev medlem för 2 dagar sedan och inte ens har betalat för sin auktion ännu. Det spelar dock inte någon roll tycker Tradera. Även om du har varit medlem i 5 år, struntar de i dig! Visst, 1 negativt omdöme spelar kanske inte någon roll egentligen när man tittar på säljare som 24hshop och andra som har flera hundra negativa omdömen men ändå säljer 100 varor om dagen...

Tråkigt men en vanlig dag när man gör affärer på Tradera.

Mvh
Admin

Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: January 16, 2007, 12:19:26 PM »

Hej och tack!  Cheesy

Nej, jag förstår vad Tradera (och du) menar med att 1 negga kanske inte gör så mycket om man har över 200 positiva. Men sjävla svaret man får, som att de redan innan har bestämt vad man ska tycka ("men ett negga gör ju inget!") så skriver de.

Men för mig som prickfri traderare så gör det självklart MIG något om jag har ett negga bland 200 positiva. Som en nagel i ögat. Men det är sånt som tradera inte fattar! Och det är sånt som stör mig så förbannat..

Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #3 on: January 16, 2007, 09:47:37 PM »

Om man som tex 24hshop lurar 300 personer i månaden men har 2000 positiva per månad så visst gör man något bra.
MEN, man har ju även 300 negativa personer/auktioner som inte är nöjda.. Helt otrolig att man får hålla på så månad ut och månad in utan att det görs något..
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: January 17, 2007, 12:39:39 AM »

Erfaren- Självklart är alla nya någon gång, och de med 0 får lägga bud hos mig - OM de visar sig seriösa och mailar mig INNAN bud. Gör de det så skriver jag tillbaka att de är välkomna att bjuda. Allt står i mina auktioner. Alltid.
Sedan håller jag med dig om att ha mååånga negga men ändå få vara kvar. En gräns på 3-5 stycken oavsett hur många postivia man har, borde vara en självklarhet. Har man ändå ute 300 auktioner på en gång får man väl helt enkelt skylla sig själv om man inte "hinner med" och "råkar" få negga för att man är slarvig (tex).
MEn kruxet är ju då med eventuella hämndnegga, man kan ju fortfarande få negga utan att man är värd det (och tradera bryr sig inte).

Janne- haha, kul att du nämner just dem, har nämligen handlat från dem en gång. Och vad jag minns så var jag inte speciellt nöjd. Är inte det ett typiskt nick som säljer skitprylar från asien och skickar därifrån? Nåväl. Sådana personer som har runt 50 auktioner med EXAKT samma grejjer handlar jag aldrig ifrån. Där håller jag med min kära mor; folk som mer eller mindre är "ett företag" ska inte få vara på tradera. Endast "privatpersoner".
Jag vet PRECIS vad hon menar!
Det är inte kul att söka på "mobilsmycke" och bläddra igenom 3 sidor med EXAKT samma grej från EXAKT samma nick. BORT med dem!
Jag håller även med dig om det sistnämnda. Men troligtvis tjänar väl tradera multim på sådana som 24shop eller vad de hette och vill inte göra sig av med guldkalvar. Då skaffar man sig såklart favoriter, som håvar in stålar (och så skiter man i de genuina traderarna).

more4less
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #5 on: January 17, 2007, 09:36:36 AM »

Jag slutade lämna omdömen helt och hållet på Tradera.
Eller jag lämnade negativa men inga positiva..

Det är inte någon som bryr sig om omdömena ändå och Tradera bryr sig inte heller...
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: January 17, 2007, 12:19:35 PM »

Jag bryr mig!  Cry

Men jag är väl ensam. Tänkte nämligen på det ni skrev idag, att ingen bryr sig. Vann nämligen ett halsband i förra veckan, säljaren var helt perfekt, fick halsbandet på stört och även en lapp "hoppas du lämnar omdöme", och det gör jag alltid!
Så jag lade på henne, jag var ju nöjd.

Tror du/ni inte att JAG fick maila henne om en påminelse, TROTS att hon själv skrev en lapp och tyckte det var viktigt.  Roll Eyes Dock tror jag på henne när hon sedan skriver att hon haft mycket för sig och glömt. Hon var så satans trevlig så det köper jag. =)

Hon hade väl 1777 omdömen  - ALLA positiva. Och hon är ingen sån där "företagssäljare", utan hon har verkligen "jobbat" ihop sina inlägg på vanliga gamla saker lixom. Precis så som jag tycker att det ska vara på tradera.

WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #7 on: January 24, 2007, 06:00:53 AM »

Jag tycker att folk tar det där med omdömen lite väl seriöst.
Givetvis är det bra att se om någon har många minus, men även om de har drösvis av dem så handlar ju folk ändå..

Visst blir man irriterad över att Tradera skiter i mig som har 1000 positiva feedback och inga negativa och sedan får ett negativt från en med 0 i feedback inom 1-2 dagar efter auktionens slut med motivieringen "lång leveranstid"...
Borde det inte vara självklart att det är någon som bara är ute efter att jävlas med en?
Tydligen inte enligt Tradera...

Men men..
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: January 26, 2007, 05:26:56 PM »

Japp, jag är en av dem som tar (förlåt, "tog") omdömen seriöst. Som sagt, en nagel i ögat med "så lite som" ett negativt bland mina positiva, när JAG vet att JAG inte gjort några fel!
Så ja, jag tar omdömen seriöst. Och det står jag för!  Grin

WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: February 02, 2007, 08:02:39 AM »

Självklart är det inte kul, men jag tycker samtidigt att man inte skall ta det så seriöst..
Jag kommer ihåg när jag fick mitt första negativa... Jag blev helt förstörd, men efter att det först kom så trillade ett och annat till in.. Men folk köper ändå..

Det verkar också vara lite av grupptryck på det där med omdömena.. Om du inte har något omdöme sedan tidigare är det svårt för någon att lämna ett negativt.. Men har du väl fått ett negativt så trillar fler och fler in..

Det verkar som om många svenska har något sjukt behov att sabotera för andra och åker runt på Tradera och köper varor för att kunna lägga negativa omdömen. De vill vara lite av en minipolis precis som Modo12..  Grin
Pages: [1]
  Print  

Jump to: