Tradera Suger
September 05, 2008, 02:10:06 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Rabattfrimärken  (Read 1421 times)
Björn Liedman
Newbie
*

View Profile
« on: May 21, 2007, 12:24:39 PM »

Lite off topic kanske men jag försöker ändå, jag har sett att vissa säljare på tradera använder sig av rabattfrimärken, dom upplyser om det i informationen, varför undrar jag? har vissa köpare blivit sura för att man använder det?  Huh Inte för att jag bryr mig om det egentligen men vill gärna veta varför.

M.v.h

På blomsterklädd kulle satt Hjalmar och kvad
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: May 21, 2007, 11:20:39 PM »

Tja.. jag vet inte, men jag tycker att det alltid är ett jäkla gnäll om fraktpriserna på Tradera.

Är det inte så enkelt att om det står ett pris i auktionen för frakten så är det så.. Godtar man som köpare inte det är det ju bara skita i att bjuda..? Eller?

Om jag som säljare vill ta ut ett oskäligt pris för frakten och en köpare är villig att betala.. BRA då är ju alla nöjda, men varför bjuda på et objekt som köpare om man inte godtar den fraktkostand som står i auktionen och sedan skall börja gnälla i efterhand och lämna negativa omdömen??

Typiskt svenskt!

Angry
Fleppo
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: May 29, 2007, 09:23:47 AM »

Om fraktkostnaden redan står i auktionen då är det ju upp till köparen om han accepterar att bjuda då han vet vad han får betala.
Men vid många fall kan det handla om något vanligt objekt som man vet på ett ungefär var fraktpriset börjar hamna på men kommer då säljaren med en löjligt hög fraktkostnad som man inte väntat sig vid DE fallen har man ju tycker jag absolut rätt att klaga.
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: July 09, 2007, 08:50:22 PM »

Jag håller med Fleppo, om det står vad frakten blir så är det helt och hållet upp till köparen att avgöra om det är värt eller inte. Om det inte står så skulle jag fråga innan jag lägger bud eller klickar på "köp nu".
Pages: [1]
  Print  

Jump to: