Tradera Suger
November 21, 2008, 04:20:35 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Poll
Question: är medlemmen tradera favorit
ja - 1 (33.3%)
nej - 2 (66.7%)
Total Voters: 3

Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Tradera tillåter vissa att spama till medlemar  (Read 1567 times)
Gabriela Edberg
Newbie
*

View Profile WWW
« on: May 19, 2007, 03:18:16 AM »

Fick ett spam mail ifrån en tradera medlem,mailade tradera och fråga om deras medlemmar fick göra så.men en sak va mysko den medlemmen hade min privata mail adress som jag endast haft kontakt med traderas kundtjänst med.hur tusan kan en medlem få tag i den adressen,men men,fick detta som svar av tradera,
Hej ,

Tack för ditt mail

Det är inte tillåtet att skicka mass mail till andra medlemmar utan deras godkännande

Om du har fått spam så rekommenderar vi diga tt ta kontakt med den som skickar dessa mail och meddelar att du inte vill
bli kontaktad i fortsättningen.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar

Alexandra på Tradera.com

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=549200

admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #1 on: May 20, 2007, 02:50:48 AM »

Det är alltså fritt fram att SPAMMA Traderas medlemmar utan risk för åtgärder från Tradera..

Vad var det för email? Kan du posta det här?
VIlken mail adress fick du spammet på, den som är registrerad på Tradera eller en annan mailadress?

Tipsa realtid.se om detta så skriver de nog en artikel om det...
« Last Edit: May 20, 2007, 02:53:06 AM by admin » Logged

Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: May 21, 2007, 03:44:22 AM »

Jag fick också ett mail från en traderamedlem för ett par dagar sedan (med information om hjärtinfarkter eller någonting sådant, eftersom det var två bifogade filer och jag inte kände igen avsändaren raderade jag det direkt utan att kolla ordentligt). Däremot tänkte jag inte på hur personen i fråga hade fått min mailadress, utan antog att det var någon traderamedlem som jag hade haft att göra med tidigare.
Jag ser däremot inga större problem med meddelandet i sig (förmodligen för att jag är ganska van vid spam), utan det som irriterade mig lite var att alla mottagares mailadresser (inklusive min) var fullt synliga. Om han bara hade skickat hemliga kopior istället så hade det varit bättre.
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #3 on: May 21, 2007, 11:27:02 PM »

Ja problemet är att man börjat bli så van med att få SPAM i revlådan så man reagerar inte längre..
Men tänk om alla Traderare skulle börja skicka alla sina "vinn en iPod" mail eller att Microsoft ger bort 1 miljon kr, till alla varje vecka då är det inte kul längre..

Det borde väl vara upp till Tradera att kraftigt markera att man inte godtar det.
Det är ju trots allt via Tradera man fått tag på email adressen så om någon medlem utnyttjar det till sitt spammande borde de bli avstängda.
Det är ju precis samma sak som att man inte får göra reklam på Traderas websida för andra websidor..

Huh
Gabriela Edberg
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #4 on: May 22, 2007, 02:50:21 AM »

Det är som vanligt med tradera reglerna, vissa måste följa dem och vissa inte tradera har sina gullegrisar oj guldsäljare ska det va som de stöder vet flera säljare som fått ajabaja ifrån tradera flera gånger om samma sak exmp,förbjudna objekt men inte blivit avstängda, många som är förvirrade då det gäller traderas regler då vissa får och en del inte får ,jag tror tradera börjar tappa fler och fler säljare då de ser orättvisan i systemet.jag säger bara en sak budera mera dom är på uppgång  Cool
Pages: [1]
  Print  

Jump to: