Jag har sagt det förr och upprepar mig gärna för allas skull...
Tillsammans är vi starka ifall vi drar åt samma håll.
Det är för en del otänkbart att byta bort tradera eftersom man trots allt tjänar en del pengar där, men om man vill hjälpa till att skapa en konkurrent så måste man inte byta helt och hållet.
Lägg upp saker hos konkurrenten också!
När det gäller alternativen så ska ni komma ihåg att qxl, brabud & alltinget har hållit på i åratal, medans budera inte ens är ett år gammalt. De tre alternativen som nämns har mycket riktigt en tynande tillvaro medans budera växer.
Så istället för att "vänta och låta alla andra göra jobbet" så kan alla hjälpa till och öka takten på storleken av sajten.
Om ingen gör nåt så kanske det tar 5år för dom att bli stora, men om alla hjälper till så kanske vi har ett grymt bra alternativ redan efter ett år!
Kom igen nu och hjälp till.
Nja, jag tycker nog inte att det är någon större skillnad på budera, qxl, brabud och alltinget i dagsläget. Jag kan som sagt vad inte se att budera skulle vara det bästa alternativet, mig har dom inte imponerat på hittills (och inte dom andra heller).
Sen tycker jag att det är bra om folk slutar att använda tradera, strunt samma vilken sajt man väljer istället. Dessutom vore det bra om alternativen till tradera fick en nytändning, det är bättre med konkurrens. Det här med att alla ska samlas på en sajt tror jag inte på. Förr eller senare blir dom uppköpta av ebay, och då är vi tillbaka på ruta ett igen.
Och ni har väl inte glömt bort hur det gick till när tradera växte sig starka, historian upprepar sig ganska ofta i auktionsbranschen.....