Tradera Suger
November 21, 2008, 05:58:07 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 2 [3]
  Print  
Author Topic: Diskussioner om Budera  (Read 5659 times)
Fabbe
Newbie
*

View Profile Email
« Reply #30 on: April 09, 2007, 06:49:57 AM »

Det jag tycker är lite dåligt med Budera är deras sökning, söker man på t.ex Uti Vår Hage (Sveriges bästa serietidning) så får man fram skitmånga auktioner som innehåller nåt av dom bokstäverna/orden. Och inte kan man se i vilken kategori dom finns i heller. Och söker man på ett ord t.ex Åland så får man fram Småland, lite störande tycker jag. Nu går det iofs att gå in på detaljerad sökning men det kanske inte är alla som upptäcker den.

Och sen när det gäller auktioner man lägger upp så finns dom efter att dom gått ut kvar och istället får samma objekt som man valt att repetera ett annat objektsnummer, så man får sitta och radera alla gamla auktioner.
Man borde kunna välja hur många dagar och ev. repetition redan i Bulkloadern så man slipper gå in på varje enskild auktion och ändra.
Det borde väl kunna fixas till bättre.

Förutom detta så är Budera en toppensajt, bara hoppas att fler och fler söker sig dit så det blir lite mer rörelse
24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #31 on: April 09, 2007, 11:25:26 AM »

Det jag tycker är lite dåligt med Budera är deras sökning, söker man på t.ex Uti Vår Hage (Sveriges bästa serietidning) så får man fram skitmånga auktioner som innehåller nåt av dom bokstäverna/orden. Och inte kan man se i vilken kategori dom finns i heller. Och söker man på ett ord t.ex Åland så får man fram Småland, lite störande tycker jag. Nu går det iofs att gå in på detaljerad sökning men det kanske inte är alla som upptäcker den.

Och sen när det gäller auktioner man lägger upp så finns dom efter att dom gått ut kvar och istället får samma objekt som man valt att repetera ett annat objektsnummer, så man får sitta och radera alla gamla auktioner.
Man borde kunna välja hur många dagar och ev. repetition redan i Bulkloadern så man slipper gå in på varje enskild auktion och ändra.
Det borde väl kunna fixas till bättre.

Förutom detta så är Budera en toppensajt, bara hoppas att fler och fler söker sig dit så det blir lite mer rörelse

Har du provat att prata med supporten? Enligt mig är det väldigt måna om att tillgodose medlemmarnas önskemål (så långt det går).
Att ändra sökfunktionen borde inte vara något större problem genom att ändra till en strängare sökfunktion istället för liknande sökning (så man inte får småland om man söker efter åland).

Skall man vidare titta krasst på det du skriver och titta sedan på vad som står på sökfunktionen på Budera så står det faktiskt "ange ett sökord" inte "skriv en mening".
Men det borde också gå att fixa.
Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« Reply #32 on: April 09, 2007, 04:11:18 PM »

Klicka på Detaljerad sökning och ändra sökvillkor till "den exakta frasen". I så fall hittar du enbart Uti Vår Hage när du söker efter Uti vår Hage, och ingenting annat.  Smiley
Jag tycker att Buderas sökfunktion är bättre än Traderas. Deras sökningar har snarare det motsatta problemet - att man inte hittar de saker man söker på om inte söktermen matchar exakt, t.ex. Spirou istället för Spirous äventyr. Och det finns ingen möjlighet att söka på ungefärliga eller delvis matchande termer där.
Pages: 1 2 [3]
  Print  

Jump to: