Tradera Suger
November 21, 2008, 12:06:32 PM
Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
Home
Help
Search
Login
Register
Tradera Suger
>
Tradera
>
Generellt Tradera
>
Designförändring idag, vad mer?
Pages: [
1
]
« previous
next »
Print
Author
Topic: Designförändring idag, vad mer? (Read 1080 times)
krösus
Newbie
Designförändring idag, vad mer?
«
on:
March 20, 2007, 04:35:02 PM »
Såg att traderaebay idag gjort om det tidigare enormt fula anletet till utsmyckning av sidorna. Planeringen har tänkts igenom och lite toningar på färgen GULT har gjorts. Menysystemet är bra mycket snyggare men som med allt annat som ser ut som skit, luktar skit och smakar skit så måste även detta VARA SKIT!?
Enda saken som jag märker när jag klickar mig runt i SKITEN är att dom tagit bort antalet genomförda köp och försäljningar. Det såg man alltid tidigare då man klickade på en persons alias i t.ex. en auktion. Tittade man sedan på den övergripande omdömes sidan, över eller under datumet då personen blev medlem, fanns det i klartext. Tyckte det var bra för då kunde man få ut lite statistik över hur medlem jobbade gentemot positiva/negativa betyg. Strategiskt ifrån traderaebay eller?
Tyvärr så stank det så jävligt så jag klarade inte av att hålla andan längre för att utforska fler förändringar. Någon annan?
Neiman
Newbie
Re: Designförändring idag, vad mer?
«
Reply #1 on:
March 20, 2007, 11:55:28 PM »
De har tagit bort statistiken över antal aktiva auktioner och medlemmar på förstasidan. Formateringen på sidfoten funkar inte förutom på förstasidan, stort och fult på övriga sidor (har iofs bara testat i Firefox kanske ser bra ut i IE). Ser allmänt dålig ut med mina inställningar.
Flyttat klockan från menyraden till sidfoten. Tagit bort småbanners till partners.
Jag stör mig också på att man inte ser hur många sälj/köp en användare har.
admin
Administrator
Full Member
«
Reply #2 on:
March 21, 2007, 12:51:47 AM »
De har tagit bort statistiken efter att vi visat hur många som egentligen är aktiva på Tradera...
Läs inlägget om statistiken över Tradera i annan tråd.
Nu går det inte längre att kontrollera hur många som verkligen gjort några köp eller sälj...
Det bevisar bara mer hur Tradera/eBay myglar och fuskar med sina medlemmar när de försöker dölja det och att de inte är så STORA som de försöker framhäva.
Your Personal ATM - for $7
krösus
Newbie
«
Reply #3 on:
March 21, 2007, 01:36:21 AM »
En polare till mig sa en gång "Jag litar inte på folk som inte dricker alkohol, dom har något att dölja!".
Kom genast att tänka på det nu.
24hfashion
Jr. Member
«
Reply #4 on:
March 28, 2007, 01:25:26 AM »
Ärligt talat tycker jag nya designen är mesig..
Ser löjlig ut...
Traderasäljare
Newbie
«
Reply #5 on:
April 05, 2007, 04:50:35 PM »
Jag tycker att det nya, stora sökfältet upptill är katastrofalt. Om det hade fyllt ett syfte så hade det kanske varit okej, men nu ser man detta, fem reklambanners och auktionsinställningarna när man öppnar en auktion. Det ger inte alls något bra intryck när man inte längre ser början av auktionstexten utan att scrolla ner, för det är ju den som är intressant.
Vad det gäller borttagna köp/försäljningar så är det antagligen för att försvåra statistik av typen "mer än hälften av traderas s.k. engagerade kunder har aldrig genomfört en enda affär". Jag ser i alla fall ingen annan tänkbar anledning till detta.
WarLord
Jr. Member
«
Reply #6 on:
April 08, 2007, 08:47:00 AM »
De frågar inte medlemmarna vad de tycker eller vad som saknas eller kan förbättras... De bara kör på i tron att allt de gör är kanon.
Men det speglar ju hela Traderas mentalitet. Vi är bäst och vi skiter i vad ni tycker.
Pages: [
1
]
Print
« previous
next »
Jump to:
Please select a destination:
-----------------------------
Generella kategorier
-----------------------------
=> Initiativ till ny Auktionssida