Tradera Suger
October 12, 2008, 03:44:18 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Ny artikel i skvallerblasksan!  (Read 1234 times)
krösus
Newbie
*

View Profile
« on: March 16, 2007, 02:23:37 PM »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1024198,00.html

Kommer ni ihåg alla andra artiklar som cirkulerat dom senaste åren. Det var både det ena och det andra och allt utmynnadei att Skattemyndigheten (SM hehe) skulle rota rätt på alla skattefifflare på auktion och säljsajter.

Nu är det alltså dags igen, och som vanligt lagom till deklarationen. Är inte allt detta riktigt bra sammanträffande. Tror verkligen RSV att dom som gjort mer änn 50k kommer höra av sig via deklarationen?

Jag e skeptiskt!
Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: April 05, 2007, 05:14:06 PM »

I slutet av artikeln står det: " - Vi kommer inte att använda spindeln på Blocket eller Tradera. Där har vi andra metoder och vi får uppgifter på frekventa annonsörer direkt av företagen."

Är det ingen mer än jag som reagerar på detta? Inte för att jag tjänar så mycket att det blir skattepliktigt, men av princip vill jag ändå inte att Tradera ska rapportera hur mycket jag säljer till någon. Har de ens rätt att göra det enligt användaravtalet??
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: April 05, 2007, 09:57:50 PM »

Enligt den besöksstatistik jag har från mina auktioner på Tradera så besökte någon/några från Skatteverket mina auktioner i princip varje dag under april/maj 2006.
Gabriela Edberg
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #3 on: April 23, 2007, 03:36:36 AM »

tjohej uj om detta är sant att tradera lämnar ut uppgifter till skatte verket utan att skatterverket begär ut uppgifter om en specifik person så begår tradera och skattemyndigheten ett brott ihop lagen heter PUL och som jag läst mig till är den lagen rätt hård de personerna tradera lämnar ut uppgifter om skall upplysas om vad som utlämnas till vem men men tradera har ju sina lagar som anpassas efter behov fy och uschi men som sagt mycket svart handel är det på tradera det kan nog inte förnekas men dom ska ju leva de oxå kunden hittar ju sakerna billigt kan tänka mig att även de som jobbar inom skattemyndigheten har handlat på tradera men i slutändan får oxå skatteverket in en peng ifrån traderas avgifter då alla säjare får betala moms men den kanske tradera stoppar undan då de vet vilka säljare som säljer svart på tradera lool en bra slant det kan ju hopas skattemyndigheten samlar info om hur mycket tradera i verkligheten betalar i moms lool tradera i egen fälla vore kul att läsa om ...
Pages: [1]
  Print  

Jump to: