Tradera Suger
September 06, 2008, 07:59:06 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: "Ny" regel ifrån traderaebay  (Read 1684 times)
krösus
Newbie
*

View Profile
« on: March 16, 2007, 12:18:48 PM »

Då var det återigen dags för traderaebay att försöka skrämma iväg folk ifrån Tradera! Dom har nu dammat av en gammal regel som säger något i stil med att man inte får lämna ut sina användar uppgifter till tredje part.
Dom flesta av er känner säkert till Chrille’s tjänst halvapriset.com. Massor med säljare utnyttjar hans tjänst som underlättar en hel del klipp o klistra för alla som säljer!

Idag kom ett mail ifrån Tradera (se bifogat). I korthet medellar dom att någon annan använt sig utav kontot och att dom inte tillåter det. Vad dom gör åt dig är att ändra ditt lösenord eftersom dom inte vill att någon annan ska mixtra med ditt konto!

Nu har ju Tradera själva redan listat ut att tjänsten går att vända på. Som säljare skulle man ju enkelt kunna vidarebefodra alla mail till Chrille’s tjänst och på sås ätt kringå att tjänsten loggar in för ut ta fram uppgifter angående auktioner. Men som sagt ytterliggare ett steg i riktningen att döda försäljningen på Tradera. Ju fler säljare som droppar av kommer antagligen att få ett email ifrån ebay.se som bjuder in dom till en viss ”gratis” försäljning eftersom så hemskt gärna vill att dom ska fortsätta med sina verksamheter. Patetiskt!!!

Läste en tråd på halvapriset.com vilket jag även tycker ni ska göra om vad detta kommer generera till. Folk erbjuder sig att hjälpa till med att programmera och massor med förslag väller in. Tyvärr verkar Chrille mer eller mindre uppköpt av Tradera då han menar att han väntar på mer info ifrån Tradera. Enligt egen utsago ska han få den infon på onsdag?

-Money can’t buy you love!
24hfashion
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: March 19, 2007, 02:12:40 AM »

Tror du missade att lägga in mailet från Tradera...?
Björn Liedman
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: March 19, 2007, 06:41:57 AM »

Tror du missade att lägga in mailet från Tradera...?

Nix, mejlet är inflikat längst ner.

På blomsterklädd kulle satt Hjalmar och kvad
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: March 19, 2007, 02:10:33 PM »

Hoppas ni inte har något emot att jag postar det här, isåfall ta bort det.

Hej,
Vi har noterat att du har lämnat ut dina medlemsuppgifter till en tredje part.
Att lämna ut sitt login och lösenord till en tredjepart är förknippat med en mängd säkerhetsrisker och av den anledningen har vi valt att skicka ut ett nytt lösenord till dig idag.
Saker som skulle kunna hända är t ex att avtal ingås med köpare och säljare på Tradera å dina vägnar utan din vetskap och mot din vilja. Du som erfaren Traderaanvändare vet att bud och avslut på Tradera är bindande. I värsta fall kan ditt konto helt tas över utan att du kan kontrollera det.

Vi inser att tjänsten du lämnade dina uppgifter till innebär ett visst värde för dig, framför allt som säljare. Vi jobbar ständigt med att förbättra våra tjänster samt att på ett säkert sätt möjliggöra tjänster som tredjepartsföretag kan skapa. Under inga omständigheter kommer sådana lösningar att bygga på att du som användare lämnar ut ditt lösenord till tredjepart då detta är en stor säkerhetsrisk. 

Vi vill med en gång beklaga om detta innebär besvär för dig.
I slutändan är det dock säkerheten för dig som användare på sidan som väger tyngst och beslutet känns därför motiverat både för din och dina köpares trygghet.
Vi hoppas på din förståelse för vårt agerande och får be dig återkomma till oss om du skulle ha några frågor kring detta eller kring säkerhet på tradera.com

Med vänlig hälsning.
Supporten på Tradera.
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: March 19, 2007, 02:21:30 PM »

Vi jobbar ständigt med att förbättra våra tjänster samt att på ett säkert sätt möjliggöra tjänster som tredjepartsföretag kan skapa.

Det är ju bara för lustigt...
Vad exakt har dom förbättrat för säljare? Plocklistan...? Någon som tycker den är något att hänga i julgran?
Skicka med ett meddelande i vinnarmailen, en riktigt bra funktion... MEN är ju nästan skandal att det dröjt så länge innan dom fixade det.
Gör det enkelt för säljare att sälja, det tjänar alla på. Vad är det som är så svårt att förstå ?? ?
Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: April 06, 2007, 03:29:48 AM »

Det är ju bara för lustigt...
Vad exakt har dom förbättrat för säljare? Plocklistan...? Någon som tycker den är något att hänga i julgran?
Skicka med ett meddelande i vinnarmailen, en riktigt bra funktion... MEN är ju nästan skandal att det dröjt så länge innan dom fixade det.
Gör det enkelt för säljare att sälja, det tjänar alla på. Vad är det som är så svårt att förstå ?? ?

Med sin nuvarande design är plocklistan värdelös. Man måste fortfarande kopiera och klistra in mailadress/telefonnummer för varje enskild köpare, samt sortera listan manuellt (jag har många auktioner, så jag vill ha listan i bokstavsordning efter alias, d.v.s. i samma ordning som jag packar objekten). Så jag får lägga ner ungefär lika mycket tid på att rätta till dessa problem som det skulle ta att sammanställa en helt egen plocklista av vinnarmailen (vilket jag har gjort innan).

Den egentliga anledningen till att de släppte den var förmodligen att de behövde någonting positivt som kunde dra bort lite av uppmärksamheten från alla försämringar de genomförde den 15:e februari. Men jag hade hellre sett att de hade testat plocklistan ordentligt och utvecklat en fungerande version innan den hade släppts.
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: April 08, 2007, 09:07:59 AM »

Så du säljer fortfarande på Tradera...?
Du borde nästan bli avstängd från detta forumet...

Wink
Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: April 08, 2007, 10:35:32 AM »

Så du säljer fortfarande på Tradera...?
Du borde nästan bli avstängd från detta forumet...

Wink

Ja. Jag har testat Budera ett par gånger med 50 objekt/gång, men de är fortfarande inte tillräckligt stora för att det ska gå att sälja de varor som jag har. Totalt blev det 6 sålda auktioner, vilka inte gick högre än utropspriset. Jag är även missnöjd med att det är helt förbjudet att använda html i deras auktioner. Jag vill ha snygga auktionsmallar och inte bara ren text.
Dessutom är det inte så enkelt att lägga av direkt om man säljer mycket och förbereder auktionerna i förväg. Men mitt nästa auktionstillfälle är det sista som jag har planerat för, sedan får jag se hur jag gör senare i höst. Under maj-augusti kommer jag i alla fall inte att auktionera ut någonting.
Förra året valde Tradera att svika säljarna genom att sluta med den traditionella sommarkampanjen (gratis osåltavgifter). Det här året har de höjt dessa ytterligare och tagit bort alla andra typer av erbjudanden (som fetstil för payson). Deras så kallade "intressanta erbjudanden och spännande kampanjer" numera är ju bara skräp av typen "sälj flest auktioner med utropspris 1kr så kan du tjäna en hundralapp" eller http://www.tradera.com/promo/varstada/ , så verkar det inte särskilt troligt att de kommer att göra någonting i år som gör det värt att auktionera ut någonting på sommaren.
« Last Edit: April 08, 2007, 10:38:01 AM by Traderasäljare » Logged
Pages: [1]
  Print  

Jump to: