Tradera Suger
September 06, 2008, 03:23:02 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Det är skit att man får göra så här  (Read 3473 times)
Glada Rosen
Newbie
*

View Profile
« on: March 07, 2007, 09:02:45 AM »

http://www.tradera.com/auction/aid_40575270

Läs längst ner...
Avgifter som tillkommer 199 kr i pack o porto.

Och om man ska ta extra betalt för frakt osv så tycker jag att det ska framgå av början av auktionen inte i slutet
det är nästan så man tror att säljaren medvetet har låga utrop 1kr för att köparen inte ska orka läsa allt och lägga bud och få största chocken när säljaren begär 199kr i frakt !!!
för en DVD SKIVA!!!!
krösus
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: March 07, 2007, 12:19:21 PM »

Har för mig det står i reglementet att man inte får ta mer änn det kostar, alltså inget extra för emballage eller transport till o från posten?
krösus
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: March 08, 2007, 01:59:35 AM »

Läser man på http://www.tradera.com/service/sell_ended.aspx så är det bara konstatera att mitt förra inlägg är FEL!

Rekommendationen ifrån Tradera är att debitera enligt gällande portotabell. Ska man ta mer betalt för t.ex. transport, emballage etc. skriver dom att det är "önskvärt" att man skriver det i objektbeskrivningen.
Glada Rosen
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: March 08, 2007, 07:57:47 AM »

Såg att säljaren blev uthängd på köpes sidan.
liljankoski
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #4 on: March 08, 2007, 10:32:26 AM »

Det finns en grupp personer på Tradera som bestämt sig för att göra så som en protest mot de nya avgifterna.

Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: March 08, 2007, 10:35:07 AM »

Såg att säljaren blev uthängd på köpes sidan.

Ser egentligen inget fel i detta eftersom det klart och tydligt står skrivet i auktion vad som gäller.
Förstår mig däremot inte på folk som lägger bud på något utan att läsa auktionsbeskrivningen, skulle aldrig falla mig in att lägga bud på något utan att ha läst vad det är jag bjuder på.
Ser jag något som jag tycker är för dyrt så bjuder jag inte på det, svårare än så är det inte, inte gör jag som på Tradera hänger ut folk för att dom har dyra varor eller dyra avgifter.

Det här forumet har ju hittills varit förskonat från Tradera drevet hoppas det får fortsätta att vara det.
Glada Rosen
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: March 08, 2007, 11:07:32 AM »

Jag tycker det är jättedåligt av säljaren att inte skriva med stora bokstäver och längst upp frakten
i alla fall när frakten är så hutlöst dyr Sad

en sak om det hade varit 40kr
men 199kr !!!! det är ju inte ens nära vad det kostar att skicka en dvdfilm
inte ens med vadderat kuvert kommer du upp i mer än 22kr

Om texten hade stått längst upp hade det varit mer ärligt
jag tar den där auktionen som att säljaren Medvetet försöker blåsa köparen på 199kr
har tittat på säljarens andra auktioner och denne har ute fler.

såg även att en köpare inte ens hade läst den lille fjutt texten längst ned bland alla andra texter
då säljaren skriver info om filmen på flera rader så man måste scrolla ned för att ens komma till fraktens info på 199kr

detta är bedrägerier i mina ögon.

Sedan vad menar du med drevet?
vad har det med denna säljares text och fula metoder att göra?
är säljaren med i tradera drev?
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: March 08, 2007, 02:43:27 PM »

Jag tycker det är jättedåligt av säljaren att inte skriva med stora bokstäver och längst upp frakten

en sak om det hade varit 40kr
men 199kr !!!! det är ju inte ens nära vad det kostar att skicka en dvdfilm
inte ens med vadderat kuvert kommer du upp i mer än 22kr

Om texten hade stått längst upp hade det varit mer ärligt
jag tar den där auktionen som att säljaren Medvetet försöker blåsa köparen på 199kr
har tittat på säljarens andra auktioner och denne har ute fler.

såg även att en köpare inte ens hade läst den lille fjutt texten längst ned bland alla andra texter
då säljaren skriver info om filmen på flera rader så man måste scrolla ned för att ens komma till fraktens info på 199kr

detta är bedrägerier i mina ögon.

Sedan vad menar du med drevet?
vad har det med denna säljares text och fula metoder att göra?
är säljaren med i tradera drev?

Med drevet menar jag det drev som på Traderas grupper systematiskt sysslar med förföljelse,trakasserier utav säljare som håller sig inom reglerna,och även systematiskt lägger ut dessa säljare på andra forum.
Det är sådant jag vill slippa se här,annars så har snart även detta forum förvandlats till en skiten grupp likt det djävelstyg som är på Tradera.
Glada Rosen
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: March 08, 2007, 03:26:16 PM »

Med drevet menar jag det drev som på Traderas grupper systematiskt sysslar med förföljelse,trakasserier utav säljare som håller sig inom reglerna,och även systematiskt lägger ut dessa säljare på andra forum.
Det är sådant jag vill slippa se här,annars så har snart även detta forum förvandlats till en skiten grupp likt det djävelstyg som är på Tradera.
[/quote]

Men då får du väl be den som har forumet att ta bort hela tråden
Tradera > Varningar för bedragare >
eller rättare sagt hela sidan

Hela den här sidan är ju en förföljelse av tradera och det är jättemånga trådar om dåliga säljare.
förstår inte riktigt vad du vill med dina svar?
känner du dig träffad?
annars förstår jag ärligt talat inte din reaktion och dina svar i den här tråden.
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: March 08, 2007, 04:34:04 PM »

Men då får du väl be den som har forumet att ta bort hela tråden
Tradera > Varningar för bedragare >
eller rättare sagt hela sidan

Hela den här sidan är ju en förföljelse av tradera och det är jättemånga trådar om dåliga säljare.
förstår inte riktigt vad du vill med dina svar?
känner du dig träffad?
annars förstår jag ärligt talat inte din reaktion och dina svar i den här tråden.
[/quote]

Känner mig inte träffad överhuvudtaget, men jag kan inte med personer som hänger ut folk som håller sig till reglerna. Att hålla sig till reglerna och att inte göra det är två vitt skilda saker.
Att ta bort tråden var ingen dum ide, tror inte den eller dom som har startat det här forumet vill ha något liknande skit som Traderas grupper, men jag kan ju ha fel.
Faktum är ju att i Traderas grupper så frodas det bara skit, osämja och drev som tror att dom äger Tradera.
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #10 on: March 09, 2007, 02:06:03 AM »

Det hjälper inte att skriva med stora bokstäver folk läser iaf inte. Det spelar ingen roll hur (över)tydlig man än är det finns alltid folk som inte fattar.
fenix
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: March 22, 2007, 05:55:37 PM »

Cheesy  och det är helt uppenbart att folk inte tror sig behöva ta ansvar för sitt handlande
(dubbel bemärkelse) bara för att man är i cybern...Man har skyldighet att läsa villkoren i ALLA fall man önskar köpa något i cybern!!! Och vi som valt att göra så, är dom som inte gör som dom andra som sitter och ändrar i sista sekunden sitt utropspris för att slippa extra avgifter. Vi gör det helt öppet och ärligt!!!!
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #12 on: April 04, 2007, 06:31:37 AM »

Skrev om detta på ett annat forum, för jag träffade nämligen på en säljare som skulle ha 45 kronor i frakt för första varan, och sedan 15 kronor i frakt för andra varan (om man handlade mer än en gång alltås). Samma vara, ett halsband. Jag mailade honom och frågade varför han tog ut så mycket när han uppenbarligen bara "behövde" 15 spänn för att skicka det där halsbandet. Han blev ju såklart tvärsur och berättade att hans personal som skickar ut hans paket givetvis skulle ha sin lön. (Där har ni det igen, de där jääävla företagen som sitter på tradera, hatar det)

Fick iaf detta svar när jag tog upp detta på ett annat fourm (av en medforumist alltså):

"Ska jag låta som en jurist så skulle jag säga att det inte är helt ok att ta ut en så hög frakt om det inte kostar så. Då blir det oskäligt samt ocker vilket inte är tillåtet. Vill man jävlas tillbaks så kan man köpa och sedan hälsa säljaren att man aldrig är skyldig att betala mer än vad som är skäligt enligt lagen och bara betala vad en normalfrakt skulle kosta"

Detta var ett tag sedan, men det pågår uppenbarligen fortfarande.

If idiot's could fly, internet would be an airport.
mustbfashion
Newbie
*

View Profile
« Reply #13 on: April 04, 2007, 07:53:20 AM »

Man blir så trött på folk som inte läser vad som står i auktionerna..
Det spelar väl ingen roll om något står överst eller längst ner i en auktion. Läs hela texten innan budet läggs så är det inte några problem?
Om man inte godkänner det som står i auktionen varför skall man då bjuda och i efterhand hålla på och tjaffsa och lämna negativa omdömen för något man kunnat undvika om man bara bemödat sig med att läsa det säljaren skrivit...

Vidare är det inte alls ocker att ta ut en skälig fraktkostnad. Att ta ut 45kr är enligt mig en billig peng för att skicka ut en vara. Tänk på att du skall betala för kartong, emballage, porto, tiden det tar att posta varan (alternativt budbärare) plus eventuellt rekommenderad service.

SLUTA GNÄLLA OCH BJUD INTE OM DET INTE PASSAR.......
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #14 on: April 05, 2007, 04:07:09 AM »

Så du ser inte skillnaden? När det står KLART OCH TYDLIGT att personen tar ut 45 kronor för SAMMA vara som han faktiskt KAN skicka för 15 spänn?!
Han tar ut mer än det dubbla i porto för samma vara, DET ÄR ocker!

Sedan tror jag knappast att en bit kartong och en ICA-kasse går på 30 spänn.
Det är ju lika dumt som dessa säljare som tar 10 spänn för emballage och så får man ändå sin vara inlindad i en ICA-kasse som MAX kostar 2 spänn. Idioti och ocker.

Sedan ÄR det inte rätt att ta ut mer för porto än vad det kostar, så det är inte jag som säger så bara för att jag personligen tycker det är svineri.

If idiot's could fly, internet would be an airport.
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: