Tradera Suger
July 19, 2008, 08:16:44 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Det är skit att man får göra så här  (Read 3257 times)
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #15 on: April 05, 2007, 04:58:38 AM »

Håller med..

Bjud inte om det inte passar. Kanske finns någon annan som säljer samma vara fast portofritt...

Vill säljaren ta ut en fraktkostnad på 60kr så är det upp till dem. Om det inte passar köparen lägger man inte ett bud. As simple as that...

Tänk på att frakt inte är samma sak som porto.
Traderasäljare
Newbie
*

View Profile
« Reply #16 on: April 06, 2007, 03:46:00 AM »

Det är helt och hållet Traderas fel att det har blivit så här - inte säljarnas. I och med att de har höjt osåltavgifterna så kompenserar många personer det med att ta ut samma summa någon annanstans vid försäljningen. I flera av de interna diskussionsforumen pratade många säljare om detta (1kr utrop, 532kr porto istället för 500kr utrop 33kr porto) innan prishöjningen genomfördes i februari, så det kommer nog att bli mycket vanligare i framtiden.
Roxy
Newbie
*

View Profile
« Reply #17 on: April 28, 2007, 06:02:04 PM »

Givetvis.
Man lägger ju inte bud på de auktionerna som tar 60 kronor i porto för något som kan skickas såå mycket billigare. Då är man ju bara dum. Och ännu dummare om man sitter och klagar på det, men ändå bjuder.

Jag bjuder aldrig på saker när jag ser att de tar sjukliga överpriser på portot/frakten. Och som sagt, de FÅR inte ens göra det. Men visst, hur stor är chansen att åka dit på det? Men chansen finns ju alltid, även om den är liten.
Just faen, jag skulle ju ta reda på var man kan "anmäla" sånt.. hade jag totalt glömt bort.  Roll Eyes (tur att ni finns här och påminner mig)  Cheesy

Nej, ocker och fult är det, och just pga. det lägger jag inte bud. Oftast hittar man ändå samma grejjer på Ebay, och även om den personen skickar från USA eller England istället så kan man faktiskt tjäna på att köpa av dem istället för en idiot som sitter i sverige och tar feta/fula överpriser på porto/frakt.
Det är sjukt. Men så är det.

If idiot's could fly, internet would be an airport.
Coola_Daffy
Newbie
*

Beware of the duck

View Profile WWW
« Reply #18 on: April 23, 2008, 04:10:17 PM »

Men det är ju folk som vunnit tre billiga DVD av herr Zyndapp-läs mitt PM.. och fått pynta 3x199 !!!!!!!!!!
DET kan inte kallas annat än ocker och då spelar det ingen roll hur stora versaler man tar till. Det normala är väl ändå att man tar en skälig raktkostnad plus kanske något i förpackningsavg. men inte fasen 199 spänn per film!!
« Last Edit: April 23, 2008, 04:11:57 PM by Coola_Daffy » Logged

-more or less a duck
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: