Tradera Suger
August 07, 2008, 07:15:38 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Är det någon som känner en reporter?  (Read 802 times)
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« on: February 21, 2007, 09:24:30 AM »

Jag har lite uppgifter om Tradera som nog skulle göra sig fint i en tidning.

Lex
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: February 21, 2007, 07:40:32 PM »

Killen som gjorde reportagen om Tradera och bedrägerier, i Väst-Nytt nu i veckan
(http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=764446) heter
Magnus Persson
magnus.persson@svt.se 
mobil 0706-442 221

Kanske kan spinna vidare, beror ju på vad du har i gömmorna, men han har ju tagit tag och belyst lite andra aspekter av Tradera och internet-auktioner, än det som Traderas talesmän påstår. Ung.: "No problems på Tradera, grabben, vi har bra säkerhetssystem !!!"

Så här beskrev han själv bakgrunden till de inslagen (och klargjorde då frågan ställdes att det var inga problem med att kopiera inlägget för att vidarebefordra till intresserade "inga problem, kopiera på:-) Alltid intressant att höra från fler!"):

"Hej, det är jag som jobbar för SVT i göteborg. Jag rotar lite i det här med bedragare på både Tradera och Blocket och tänkte försöka belysa detta i ett inslag så småningom. Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som blivit lurad och som är villig att ställa upp på en intervju, helst i västra delen av sverige. Höll själv på att bli blåst på Tradera men klarade mig, åkte däremot dit på Blocket istället:(

Mitt liv är att försöka förstå varför . .
Pages: [1]
  Print  

Jump to: