Tradera Suger
September 06, 2008, 03:34:25 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nu lämnar vi alla Tradera.  (Read 1490 times)
bennjie
Newbie
*

View Profile
« on: February 19, 2007, 04:58:40 PM »

yo kära vapenbröder.

Jag är en säljare med över 900 positiva omdömen och endast 2 negativa. Jag har spenderat 5 år på Tradera, men nu är det nog. Det blir en flytt till Budera för mig också. Jag har hört att Budera dubblat sina medlemmar på bara tre veckor samt att antalet auktioner har tredubblats. Det är ju helt enormt vad denna protestvåg har spridit sig.

Jag läste nyss i protestgruppen på Tradera café som heter "tradera en del av ebay" att det ska bli en ny massiv protest där folk säljer dyra saker med 1 kr i utrop för att sedan lägga på frakt och emballagekostnader på flera hundra kronor. Är det detta Tradera vill ha? En auktionssida i kallabalik och protester? Hatar de sina användare så mycket att de gör allt för att bli av med dem? På bara några dagar har antalet auktioner sjunkit med 80 000. Fortsätter det i denna takt är Tradera snart i konkurs. Är det någon som kan förstå vad de sysslar med? Är det en medveten avveckling av Tradera? De kan ju omöjligt gynnas av detta. 5 år helt i onödan...... jag blir så arg. Jag ska kämpa för att Budera ska växa för att få utlopp för min frustation.

Jocke med 900+ omdömen.
Galenpanna
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: February 20, 2007, 03:28:51 AM »

Jag har 2954 i omdömespoäng på tradera, ett negativt hämndomdöme och jag är så dj***a trött på tradera och allt vad det innebär. Jag har funnis där sen 2002 och nu tycker jag för första gången att det är tråkigt att sälja. Jag blev företagare tack vare tradera... Nu får man mest skit från alla som verkar anklaga oss företagare för att tradera höjer priserna.

Har 42 auktioner kvar på tradera. När de går ut så lägger jag nog ner tradera..verkar inte vara önskvärd ändå...
De som saknar mina produkter kommer förhoppningsvis efter till budera där jag har runt 450 auktioner.
Det är bara att hoppas att samma situation inte uppstår på budera när de växer och blir större...

*Kanske skall göra som de säger på det där forumet...1 krona utrop, 109 kr i frakt???*
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #2 on: February 20, 2007, 10:54:21 AM »

Välkommen!

Ja.. det blir som på eBay.. Utop $0.01 och sedan $25 i frakt.
Suveränt sätt att slippa avgifter... och säljaren får ut det pris han/hon vill ha för varan i alla fall...

Auktion..  Huh

deloo7
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: February 22, 2007, 10:00:42 AM »

Skulle inte förvåna mig om Tradera har instiftat ett förbud mot att kräva oskälig frakt (hur oskälig då skulle defineras) i något finstilt. Hur som kan dom ju godtyckligt stänga av vem dom vill, den "rätten" har ju dom förbehållt sig i användaravtalet.
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: February 22, 2007, 01:05:21 PM »

Skulle inte förvåna mig om Tradera har instiftat ett förbud mot att kräva oskälig frakt (hur oskälig då skulle defineras) i något finstilt. Hur som kan dom ju godtyckligt stänga av vem dom vill, den "rätten" har ju dom förbehållt sig i användaravtalet.
Nu har jag inte läst reglerna på ett tag men det har väl alltid funnits en regel mot oskäligt hög fraktkostnad!? Man har rätt att sätta sin egen frakt kostnad men inte på så sätt att syftet är att slippa betala provision.
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: February 23, 2007, 09:51:22 AM »

Har letat och letat och letat men hittar inget som säger att Tradera förbjuder det i sina regler, har på prov lagt ut två st en kronas auktioner med 199 kr i pack o porto Grin
Har också fått bud på båda två Smiley

Tradera säger däremot att man inte får ta mer betalt i porto än vad som gäller i postens lista Grin
Om jag är så dum så jag köper en kartong för 175 kr så måste jag väll få ta betalt för det Grin

WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: April 08, 2007, 09:06:21 AM »

Fick du auktionerna sålda med den fraktkostnaden?

Om någon köpte det lär du väl fått ett negativt omdöme av köparen för han/hon inte läste din auktionsinformation och fraktkostnad...?
Pages: [1]
  Print  

Jump to: