Tradera Suger
November 21, 2008, 10:37:39 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: Budtrissning  (Read 3102 times)
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #15 on: February 17, 2007, 01:25:20 PM »

Det ser ju onekligen misstänkt ut med en massa "nollor" som plötsligt vaknat till liv och bjuder hejvilt. Vad tjänar Tradera, mer en det uppenbara att ju högre budet blir desto mer stålar i provision, på att budtrissa auktionen?
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #16 on: February 17, 2007, 01:32:05 PM »

och ännu mer misstänksamt ut när budgivarens namn ändras helt plötsligt efter att dom fått information om att folk misstänker fusk...pengar är allt i dagens samhälle något mer tjänar dom nog inte på det.
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #17 on: February 17, 2007, 01:38:49 PM »

Om det bara skulle vara av den anledningen så tycker jag det verkar konstigt. Dom stänger ju av otroligt många säljare som dom tjänar pengar på. Men imho är ju inte Tradera så smarta, och det kanske är ett sätt att kompensera för förlusterna av säljare Wink
Lex
Newbie
*

View Profile
« Reply #18 on: February 17, 2007, 01:50:13 PM »

och ännu mer misstänksamt ut när budgivarens namn ändras helt plötsligt efter att dom fått information om att folk misstänker fusk...pengar är allt i dagens samhälle något mer tjänar dom nog inte på det.

Ja, DET verkar MYCKET MÄRKLIGT. Varför ändra ett alias som är korrekt och följer de regler som gäller på Tradera. Ett alias som inte har någon historia, eftersom det aldrig använts! Och att det sker mitt i en budgivning, med höga belopp i potten! Verkar helt obefogat och saknar all sans och förnuft.

Hur cool är man, om man mitt i en auktion som gäller flera hundratusen kronor, skriver till Tradera och ber att få ändra sitt nick! Hur kan Tradera, i ett sådant läge, godkänna en sådan önskan? Nej, sannolikheten att allt inte står rätt till är nog ganska hög.

Och de sista siffrorna är antagligen "kod" enligt mönster som omnämnts på annan plats. OCH DE SIFFRORNA LIGGER KVAR!! Hallå!!

OBS! Det KAN ju faktiskt vara så, att företaget som står för produkten, är med på noterna. Om produkten såldes till ett för lågt pris, vore det ju inte så lyckat betyg för den, och dessutom blir välgörenhetsbidraget inte så mycket att skryta med i ev. marknadsföring!

Outgrundliga äro kapitalets vägar . . .

Mitt liv är att försöka förstå varför . .
admin
Administrator
Full Member

View Profile Email
« Reply #19 on: February 18, 2007, 09:37:50 PM »

Och de sista siffrorna är antagligen "kod" enligt mönster som omnämnts på annan plats. OCH DE SIFFRORNA LIGGER KVAR!! Hallå!!

Vad har jag missat? Kan du utvecklar och gärna berätta var detta går att läsa.

Lex
Newbie
*

View Profile
« Reply #20 on: February 20, 2007, 11:30:45 AM »

Min kommentar om "kodade" eller "signerade" alias, bygger på en diskussion på Tradera, där man just snackade om alla gamla 0-konton, som registrerats inom MYCKET korta tidsrymder. Det noterades att flera av dessa slutade med samma tecken. I ett fall hittades lätt 15 - 20 alias som hade reggats i stort sett samtidigt och som alla hade identiska tre tecken som avslutning (Andra exempel hittades också med 2 alt 3-ställiga "id-tecken".)För många fakta som "klibbar ihop" för att det skulle vara en slump.

Varför en "signatur" då? Ja, eftersom det identifierar en egenhet med aliaset, så måste det ju var för statistiken. Som i sin tur exv. kan utgöra underlag för ersättning i f h t antalet registreringar.!!??
« Last Edit: February 20, 2007, 04:31:40 PM by Lex » Logged

Mitt liv är att försöka förstå varför . .
Pages: 1 [2]
  Print  

Jump to: