Tradera Suger
November 21, 2008, 01:49:19 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Budtrissning  (Read 3118 times)
reactos
Newbie
*

View Profile
« on: February 14, 2007, 09:06:12 AM »

I reglerna står det att budtrissning är förbjudet men om man kollar här http://www.tradera.com/auction/aid_39479158 ser man ju att dom själva håller på med det och falska konton har dom som dom själva skapat för hur kommer det sig att flera användare som vart medlemar rätt länge men inte gjort nån försäljning eller köp helt plötsligt börjar bjuda nu på det objektet reglerna verkar inte gälla tradera själva tycker dom borde vara seriösare än så

(Tradera ta bort era falska konton och skärp till er snart vill ingen ha er på nätet)
Mercedes
Newbie
*

View Profile
« Reply #1 on: February 14, 2007, 09:26:53 AM »

Wow, märkligt att se att så många medlemmar med 0 i feedback vaknat till liv och bjuder upp till flera hundra tusen kronor helt plötsligt...

Shocked
Mercedes
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: February 14, 2007, 10:18:45 AM »

Jag har idag mailat:

Konsumentverket
Aftonbladet
Expressen
IDG.se

Får se om man får några svar..

Har ni kontakter i media... utnyttja det!
Dags att vi visar vad Tradera egentligen är för något..
Brynäs1
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: February 14, 2007, 01:19:38 PM »

Dags att vi visar vad Tradera egentligen är för något..

Jag vet någon som har information som skulle få de flesta att ramla omkull när det gäller just traderas konton.
Problemet är dennes roll och anknytning till tradera, vilket gör att jag inte kan släppa ut detta så lätt.

Det skulle ha varit bra att släppa till tidningarna med!
Jävla dilemma!

Att skicka detta till en vanlig redaktion innebär bara att tradera får veta det och kan "sopa igen en del spår"
Enda sättet är att tipsa en reporter som håller på att skriva.

Någon som har kontakter i mediavärlden??

Vad sägs om Sverker ?  Ska det va på det här viset ? Va, Va, Va. Smiley
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: February 15, 2007, 04:21:28 AM »

Jag har mailat de företag/organisationer som står med i auktionen och frågat om de är inblandade i det..

Väntar på svar
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #5 on: February 15, 2007, 06:10:59 AM »

Nu har jag även mailat Sverker på SVT - Plus.

Om ni gör detsamma och det kommer in tillräckligt med mail kanske det gör något.

Gå in på www.svt.se/plus och tipsa dem!
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: February 15, 2007, 03:25:45 PM »

Polarvagnen måste vara riktigt dumma dom frågar tradera själva om dom har falska konton och budtrissar sen när dom får svaret från tradera att dom uppgifterna inte stämmer litar dom blint på dom för tradera har ju två kontrolanter som ser till att inget fuffens förekommer hur dum får man vara som om jag skulle råna en bank och sen säga att jag inte gjort det för uppgifterna kommer från mig då måste det ju vara sant Smiley
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #7 on: February 15, 2007, 08:29:48 PM »

Polarvagnen måste vara riktigt dumma dom frågar tradera själva om dom har falska konton och budtrissar

Har de gjort de och hur vet du? Eller var det bara ett tänkbart scenario?
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: February 16, 2007, 05:16:51 AM »

dom har gjort det och hur jag vet det är för att jag har haft kontakt med dom
Mercedes
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: February 16, 2007, 06:27:25 AM »

Var inte så kortfattad...
Berätta vad som sagts... 
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #10 on: February 16, 2007, 06:32:32 AM »

dom själva sa inte så mycket dom skickade med mailet som dom fåt från tradera när dom fråga om det..
Angående påstående om att det skulle vara något konstigt med er budgivning. Vi har ett stort antal filter på plats som kontinuerligt söker av sajten efter onormal aktivitet och som slår larm om någonting skulle vara konstigt. Bland annat kontrolleras IP-nummer och potentiell budtrissning. Dessutom gör vi varje dag ett antal manuella kontroller när vi kör välgörenhetsauktioner för att ytterligare höja säkerheten och minska risken för felaktigheter. Efter att ha kontrollerat budgivningen kan jag lugnt konstatera att det inte ligger någonting i nedanstående påstående. Vi har inte kunnat konstatera några konstigheter i budgivningen på er välgörenhetsauktion utan budgivningen är helt korrekt så vitt vi kan bedöma. Vi har satt ett team på två man som turas om att dagligen göra flera manuella kontroller av er auktion. Inget av kontona tillhör någon som arbetar på eBay eller Tradera."

och det här var svaret från dom själva

SoliferPolar, Active Life Foundation eller Skistar upplever därför inte i nuläget att det finns anledning för oss att vidta några särskilda åtgärder, men kommer att bevaka auktionen extra noga under hela perioden. Vi är naturligtvis mycket måna om att alla budgivare är seriösa och placerat bud som de står för.
Mercedes
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: February 16, 2007, 07:21:51 AM »

Tradera har bytt namn på kontot från cobra64 till shadyboc64
Mercedes
Newbie
*

View Profile
« Reply #12 on: February 16, 2007, 07:23:44 AM »

Reactos - Mailade du till Solifer (eller vad det hette) och de svarade dig alltså?
reactos
Newbie
*

View Profile
« Reply #13 on: February 16, 2007, 11:24:12 AM »

ja jag mailade dom och dom svara
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #14 on: February 16, 2007, 08:35:28 PM »

Från: "Ulf Söderström" <ulf.soderstrom@soliferpolar.com>
Till:
Kopia: thomas.fogdo "'Anna Wersén'", "'Skarheden, Fredrik'" <fskarheden@ebay.com>
Ämne: Ang: Auktionen på Tradera
Datum: Thu, 15 Feb 2007 16:46:07 +0100

Hej Jan!

Tack för Ditt mail. SoliferPolar, Active Life Foundation och Skistar har efter Ditt meddelande omedelbart kontrollerat auktionen med Tradera (eBay), som är den part som står som garant för att auktionen bedrivs på ett professionellt sätt.

Vår kontaktperson på Tradera, Fredrik Skärheden, som är deras PR och Event Manager och driver många av Traderas auktioner kopplade till välgörenhet, har givit oss följande besked;
"Angående påstående om att det skulle vara något konstigt med er budgivning. Vi har ett stort antal filter på plats som kontinuerligt söker av sajten efter onormal aktivitet och som slår larm om någonting skulle vara konstigt. Bland annat kontrolleras IP-nummer och potentiell budtrissning. Dessutom gör vi varje dag ett antal manuella kontroller när vi kör välgörenhetsauktioner för att ytterligare höja säkerheten och minska risken för felaktigheter. Efter att ha kontrollerat budgivningen kan jag lugnt konstatera att det inte ligger någonting i nedanstående påstående. Vi har inte kunnat konstatera några konstigheter i budgivningen på er välgörenhetsauktion utan budgivningen är helt korrekt så vitt vi kan bedöma. Vi har satt ett team på två man som turas om att dagligen göra flera manuella kontroller av er auktion. Inget av kontona tillhör någon som arbetar på eBay eller Tradera."

SoliferPolar, Active Life Foundation eller Skistar upplever därför inte i nuläget att det finns anledning för oss att vidta några särskilda åtgärder, men kommer att bevaka auktionen extra noga under hela perioden. Vi är naturligtvis mycket måna om att alla budgivare är seriösa och placerat bud som de står för.

Om Du har några som helst funderingar eller synpunkter är Du varmt välkommen att kontakta oss!

Med vänliga hälsningar,
Ulf Söderström

SoliferPolar AB
Rörvägen 11
S-136 50  HANINGE
SWEDEN
Main: +46 (0)942-520 00

www.polarvagnen.com
www.solifer.com
Pages: [1] 2
  Print  

Jump to: