Tradera Suger
November 21, 2008, 12:03:02 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Payson = gratis fetstil inte längre sant!  (Read 1409 times)
Galenpanna
Newbie
*

View Profile
« on: February 13, 2007, 02:55:13 AM »

Igår fick jag mejl från tradera...ytterligare ett led i deras prisförändring (höjning) antar jag.
Tre dagar innan det skall träda i kraft får man reda på att fetstil inte längre kommer vara gratis om man har Payson efter den 15/2!!!
Får man genomföra en så stor förändring på så kort varsel?

Tänk själv, du är bortrest utan tillgång till mejl till den 18/2 dina gamla auktioner startas om per repetition den 16/2 med fetstil a 5 kr på allihopa säg 300 st...
Hur kul är det att komma hem till det?
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: February 13, 2007, 06:11:56 AM »

Det kan ju aldrig vara lagligt att göra något sådant.
Säg att jag startade 1000 auktioner med 3 dagars intervall och sedan åker på semester 1 vecka...  Är det 5kr för fetstil..? Då skulle jag bli debiterad 10.000kr? 
Tror inte det håller vid en prövning i rätten...

Jag skulle vägra betala en sådan räkning..
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #2 on: February 13, 2007, 06:13:27 AM »

Det står ingenting om det på Traderas websida under nyheter..?
Mercedes
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: February 13, 2007, 06:42:41 AM »

Jag har ett Tradera konto men inte fått det emailet...?

Huh
Jay
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #4 on: February 13, 2007, 09:51:26 AM »

Jag har också ett konto kvar på Tradera med 3st auktioner uppe, men jag har inte heller fått det emailet...?
Är det bara vissa som får det?

liljankoski
Newbie
*

View Profile WWW
« Reply #5 on: February 13, 2007, 11:40:22 AM »

Här är en kopia på mejlet:
----------------------------
Hej

Vi vill med detta mail informera om att vi kommer nu att avsluta kampanjen där vi erbjudit fetstil och galleri kostnadsfritt vid val av betalningsalternativet Payson. Erbjudandet plockas bort den 15 februari kl 16:00.

Om du i nya auktioner vill använda fetstil och/eller bildgalleri kryssar du för dessa tillval manuellt.

Auktioner som startas om (och där du valt Payson) kommer att löpa vidare med både Payson, fetstil och bildgalleri om du inte gör någon ändring. Du betalar då endast 3 kr för fetstilen (tidigare 5 kr). Galleriet får du fortfarande utan kostnad, eftersom du använder fetstil. Detta gäller även automatiska omstarter.

Vill du ändra något innan en auktion startas om automatiskt? Kryssa bort automatisk omstart på den aktiva auktionen (via blå pennan på Din sida). Då kan du redigera auktionen innan du själv lägger upp den igen.

Om du har några frågor eller funderingar, kontakta oss gärna på support @ tradera.com

Hälsningar

Vi på Tradera
-----------------------------------

WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #6 on: February 13, 2007, 11:41:32 PM »

Först idag den 13:e klockan 22:15 kommer informationen upp på Traderas websida...?
1 dygn innan det slår igenom...

Vad pysslar de med?
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #7 on: February 14, 2007, 01:24:23 AM »

Det är riktigt fula pengar dom kommer tjäna på det här. Det finns många sätt att tjäna pengar på, mer eller mindre sjysst, och klart att dom är fullt medvetna om att folk inte kommer uppmärksamma att dom tar bort rabatten.
Jag kanske har underskattat Budera, verkar som dom har en insider på Tradera som har makt att fatta stora beslut.
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #8 on: February 14, 2007, 05:35:15 AM »

Jag kanske har underskattat Budera, verkar som dom har en insider på Tradera som har makt att fatta stora beslut.

Skulle det vara Budera som ser till att fet stil inte är gratis längre??

Huh
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #9 on: February 14, 2007, 06:49:42 AM »

Skulle det vara Budera som ser till att fet stil inte är gratis längre??

Huh
Det var väl mer eller mindre ett skämt... Jag syftar på många förändringar Tradera gjort senaste tiden (sen de köptes av eBay) så har syftet varit att tjäna mer pengar på medlemmarnas bekostnad. Jag tror att många inte kommer uppmärksamma att det kostar pengar att använda fetstil och det kommer i sin tur leda till att de som blir drabbade får ett ont öga till Tradera. Det finns alltid folk som inte är helt uppdaterade på ändringar men med det här verkar det som dom medvetet går ut med informarionen i sista stund för att folk inte ska hinna ändra sina auktioner. Ju mer Tradera kör över sina medlemmar desto fler kommer söka efter ett alternativ därav syftet på att Budera skulle ha någon insider som tar sådana beslut.
torskpåtallin
Newbie
*

View Profile
« Reply #10 on: February 16, 2007, 02:58:24 AM »

Tradera har nu ändrat på informationen på websidan som nu säger att fetstil inte kommer att användas vid automatisk omstart...
Galenpanna
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: February 18, 2007, 02:30:14 PM »

Jag mejlade tradera och skrev att det förvånade mig inte att de skulle ta bort det som var gratis men det förvånade mig att de meddelade med så kort varsel. Då påstod de att de hade meddelat detta i ett nyhetsbrev redan i januari!! De tyckte det var tråkigt att informationen hade gått mig förbi....

Har någon av er sett det?

*antagligen någon dold liten länk i samband med mejl om "den nya prisstrukturen"*
Pages: [1]
  Print  

Jump to: