Tradera Suger
July 24, 2008, 12:52:02 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Tradera förstör Budera med vilje?  (Read 2353 times)
nilsolsson
Newbie
*

View Profile
« on: February 11, 2007, 02:36:40 PM »

Hej

Ligger det något i ryktena om att det är Tradera som iscensatt attacken mot Budera? Det har varit en hackerattack som hindrat nya medlemmar och auktioner att registreras. Budera har förlorat mycket på det. Läs på deras förstasida.

Enligt ryktena från mina regelbundna köpare samt flashback och bloggar på lunarstorm så är det Tradera som ligger bakom dessa attacker. Finns det någon sanning i detta?

Nils, storsäljare på Tradera med över 1000 positiva, men som nu börjar bli tveksam.
WarLord
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #1 on: February 12, 2007, 04:52:11 AM »

Skulle inte förvåna mig om Tradera vill sabotera för Budera nu när den 15:e börjar närma sig och många som eventuellt letar sig till nya auktionssidor för att sälja. Om köparna inte kan registrera sig eller komma åt sidan så är det ju ganska säkert att de tycker att det är en dålig sida och kommer inte igen..

Skulle vara intressant med lite mer info från Budera än deras korta meddelande, men man får givetvis förstå dem också om det eventuellt polisanmäls och det skall göras en utredning..
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #2 on: February 12, 2007, 12:13:07 PM »

Personligen tror jag inte att det var någon attack utan bara deras system som ballade ur och istället för att erkänna att det och förlora i trovärdighet så är det ju bättre att starta en konsipirationshistoria. Att Tradera skulle ligga bakom tycker jag låter högst osannolikt. Det skulle vara väldigt intressant att se en polisanmälan. Och det skulle vara förbannat roligt om jag har fel och att det är Tradera som ligger bakom! Grin
Acht
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: February 12, 2007, 01:33:38 PM »

Eh va?
Jag kan nog hålla med om att det låter ganska osannolikt att Tradera/ebay som företag skulle hacka Budera, MEN detta ligger lite väl bra i tiden med protester och hot om förflyttning så jag vet inte vad man ska tro.

Nåja osannolika och skumma affärer har hänt förr.
Vem trodde till exempel på att Staten Frankrike låg bakom attacken på Greenpeace:s fartyg innan det bevisades och de erkände?

Man kan spekulera i massor av olika teorier men varför tvivla på att det var en attack?
Vem som gjort den är en annan historia. Vi ska också komma ihåg att det skulle kunna vara en anställd på tradera och att bolaget i sig inte har en aning om detta o s v, o s v, o s v...

Tradera skulle tjäna mest på en sån här attack, särskilt nu när många pratat om att byta.
Neiman
Newbie
*

View Profile
« Reply #4 on: February 12, 2007, 05:27:55 PM »

Tycker bara att det tar lite väl stora proportioner. Budera har drygt 5000 medlemmar och Tradera 1 miljon + (jodå jag är medveten om att det förmodligen är betydligt lägre....) vad gör det om dom loosar 5000 till Budera. Dom får ju 5000 nya på några timmar Wink
Jag har inte mycket över för Tradera/eBay, det känns som att bägaren har runnit över och om dom inte gör något som är till det bättre för sina medlemmar så kommer dom inte överleva. På något sätt känns det som dom försöker mjölka ut så mycket som möjligt innan det rasar. Och som jag sa förut så skulle det vara förbannat kul om Tradera låg bakom "attacken", och att det kommer fram bevis.
Galenpanna
Newbie
*

View Profile
« Reply #5 on: February 13, 2007, 02:46:04 AM »

Jag tror inte att tradera skulle våga göra en sådan sak...kanske någon som sympatiserar med tradera eller liknande...
Min första tanke i helgen när jag inte kunde lägga ut auktioner var just att budera inte hade kapacitet att ta emot så mycket nytt på en gång.

Skulle det vara tradera så kanske det ligger något i spekulationerna att tradera skall avvecklas.
Läste om sådana spekulationer i ett traderaforum nyss...

//galenpanna (som heter något helt annat på tradera ;-))
Galenpanna
Newbie
*

View Profile
« Reply #6 on: February 13, 2007, 05:49:31 AM »

Jag frågar inte tradera i varje fall, jag får bara svar på ickebesvärliga frågor från dem...
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #7 on: February 13, 2007, 06:35:26 AM »

Skulle det vara tradera så kanske det ligger något i spekulationerna att tradera skall avvecklas.
Läste om sådana spekulationer i ett traderaforum nyss...

//galenpanna (som heter något helt annat på tradera ;-))

Kan du meddela mer... Jag har inte tillgång till Traderas forum då jag inte är medlem...
torskpåtallin
Newbie
*

View Profile
« Reply #8 on: February 13, 2007, 08:30:51 AM »

Budera svarstid på email  = 30 minuter

Tradera svarstid på email = 4 dagar

Visst är det osannolikt att Tradera som företag ligger bakom detta.. Tänk om det skulle komma ut till media..
Men det kan mycet väl vara Diego som hyrt in sina ryska Nordea hackare privat för att sabotera.
Skulle inte förvåna mig, har hört rykten om att Diego har kontakter med ryska maffian och därför vågar Tradera inte sparka honom.
Jay
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #9 on: February 13, 2007, 09:54:54 AM »

1 dag kvar innan brytpunkt för nästa räkning och innan de nya avgifterna kommer igång.

Jag har inte ens betalat min förra räkning.. De får skicka inkasso... De kan ju försöka hitta på mig med ett "lånat" personnummer..  Tongue
« Last Edit: February 13, 2007, 09:56:45 AM by Jay » Logged
Janne
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #10 on: February 14, 2007, 05:33:25 AM »

Passa dig.. Diego kanske skickar ryska maffian på dig..
Fleppo
Newbie
*

View Profile
« Reply #11 on: March 03, 2007, 06:36:31 AM »

jag orkar inte fråga någon av dem men jag tror själv att det mycket väl skulle kunna vara tradera som hackat på budera. Kan de på tradera va så flitiga besökare på traderasuger.com så varför inte ta sig lite tid till sånt också?
bennjie
Newbie
*

View Profile
« Reply #12 on: March 05, 2007, 12:43:55 PM »

Det är ju ganska uppenbart att det var Tradera som låg bakom att Budera låg nere några dagar. De har väl kört nån spamattack för att sega ner deras sida Sad
Kattmamma
Newbie
*

View Profile
« Reply #13 on: April 11, 2008, 02:10:14 PM »

Nä....Diego är numera anställd som nitisk p-lisa!
BloodRayne
Newbie
*

View Profile
« Reply #14 on: April 12, 2008, 07:59:38 AM »

Cheesy DIEGOOOOO GO GO GO GO !!!  Cheesy

Senast idag fick jag denna bild:

http://gayprideboyz.com/03/sdpride03/P7269610.jpg

Diego himself har flytt till San Diego & jobbar nu som underbetald Go-go-pojke på "Enter The Backdoor"-klubben i San Diego's "bakre delar" . På fritiden försöker han sälja ett Tradera-lager av 1000 leopard-mönstrade stövlar i ett gatu-stånd. Affärerna går inget vidare.

OBS!!! Snart kommer auktionerna på Tradera istället! Vi Svenskar betalar mer & klagar & gnäller inte. Detta VET Diego! HÅLL UTKIK PÅ TRADERA! sök "leopard" storlek.46 skor. Missa ej!! Shocked

Detta är100% sant! Se själva bilden. Diego sportar Leoprad-stövlarna med extra "GRRrrrrrr i", i mitten på bild!
 Kiss
PS: Kattmamman: Här går det undan!  Wink

PS2: MJAU!!
Pages: [1]
  Print  

Jump to: