Tradera Suger
August 30, 2008, 09:56:00 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home Help Search Login Register  
  Show Posts
Pages: [1] 2
1  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: August 20, 2007, 05:40:02 PM
Nu har det hänt igen tradera har lämnat ut min mejl adress till en medlem som fått negativt av mig hur fanta fat i huvet är tradera skapta och det negativa va ifrån 2005 Snubben skriver så här >Av tradera dom sa att du hade gett mig negativt ovh att du måste ta bort det du har gett annars så öppnar dom inte mitt konto

Jag fick din mail ditt nummer adress och sånt föratt vi skulle lösa vad som hänt

dags igen för ett mejl till datainspektionen om att tradera bryter mot pul då detta är helt uppenbart att de bryter mot PUL
2  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: July 28, 2007, 04:51:13 AM
om det är felaktigt varför upplyser inte tradera det i sina medlems regler då som man godkänner avtalet vid registrering.då jag är avstängd så kan jag inte godkänna några avtal och skall då således inte längre va medlem hos dem och jag vill då inte längre ha minna uppgifter kvar hos dem .
3  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: July 20, 2007, 03:47:57 AM
Har nu skickat in ett KRAV till tradera att ta bort alla uppgifter väntar med spänning på svar ifrån dem hur de tänker göra men det är antagligen som vanligt med dem svarar inte  utan låtsas som det inte finns jag uppmanar fler till att skicka in ett krav om att bli borttagna ur traderas register mer info om detta kommer   
4  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: July 18, 2007, 03:40:21 AM
Svar ifrån datainspektionen
Företaget ska se till att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålet. Det innebär bland annat att uppgifter i ett medlemsregister eller kundregister ska gallras då medlems-/kundförhållandet avslutats och samtliga mellanhavanden mellan parterna slutligt reglerats. En omständighet av betydelse för bedömningen om av om mellanhavandet anses avslutat kan vara om en vara eller en tjänst har levererats och om varan eller tjänsten till fullo är betald.
Om du inte redan har begärt ett s.k. registerutdrag enligt 26 § personuppgiftslagen bör du göra det för att få veta vilka uppgifter om dig som behandlas. En ansökan om registerutdrag ska du göra skriftligen till företaget och ansökan ska vara undertecknad. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år få ett registerutdrag.
Enligt 28 § personuppgiftslagen är det företag som behandlar personuppgifter skyldiga att på begäran av den registrerade rätta uppgifter som behandlas i strid med lagen. Det kan t.ex. handla om att oriktiga uppgifter har registrerats. När någon begär rättelse bör företaget skyndsamt utreda om begäran är befogad och snarast vidta rättelse.
Om du anser att en uppgift är oriktig bör du alltså vända dig till företaget för att begära rättelse. Om företaget inte rättar uppgiften och du inte heller får någon rimlig förklaring till varför, får du återkomma till Datainspektionen.
Gunilla Öberg
5  Tradera / Traderas Regler / Re: Tradera tillåter vissa att spama till medlemar on: May 22, 2007, 02:50:21 AM
Det är som vanligt med tradera reglerna, vissa måste följa dem och vissa inte tradera har sina gullegrisar oj guldsäljare ska det va som de stöder vet flera säljare som fått ajabaja ifrån tradera flera gånger om samma sak exmp,förbjudna objekt men inte blivit avstängda, många som är förvirrade då det gäller traderas regler då vissa får och en del inte får ,jag tror tradera börjar tappa fler och fler säljare då de ser orättvisan i systemet.jag säger bara en sak budera mera dom är på uppgång  Cool
6  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: May 19, 2007, 04:34:43 AM
2 anmälningar är skickade får se hur lång tid det tar,jag tror de samlar information och vill ha in fler anmälningar.
7  Tradera / Traderas Regler / Tradera tillåter vissa att spama till medlemar on: May 19, 2007, 03:18:16 AM
Fick ett spam mail ifrån en tradera medlem,mailade tradera och fråga om deras medlemmar fick göra så.men en sak va mysko den medlemmen hade min privata mail adress som jag endast haft kontakt med traderas kundtjänst med.hur tusan kan en medlem få tag i den adressen,men men,fick detta som svar av tradera,
Hej ,

Tack för ditt mail

Det är inte tillåtet att skicka mass mail till andra medlemmar utan deras godkännande

Om du har fått spam så rekommenderar vi diga tt ta kontakt med den som skickar dessa mail och meddelar att du inte vill
bli kontaktad i fortsättningen.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar

Alexandra på Tradera.com

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=549200

8  Generella kategorier / Initiativ till ny Auktionssida / Re: Skapa en ny auktionssida on: April 30, 2007, 09:28:22 AM
Är nog tvungen att hålla med bättre lägga energi på att budera ska komma igång gör som jag en baner på hemsidan länkad till budera
en dröm är att blocket ska börja med auktioner då kan nog tradera känna sig små och tappa en hel del äkta users
blocket har alla resurser som krävs för att bli stora och har mer koll på vad som säljs men vad vet vi kanske de planerar det
9  Generella kategorier / Generellt / Tradera oreda on: April 30, 2007, 08:14:41 AM
Tradera lägger egna bud och höjer avgifterna för säljarna och köper egna varor till super låga priser
Har vart med om det flera gånger där det vart ett så lågt bud på ett objekt att man häpnar
Har försökt lägga bud men det har hela tiden blivit fel kan det va så att tradera anställda går in med ett bud sen lägger en blockering stackars säljaren den lär ju inte märka det
Tradera har ju hela makten då det gäller bud de ser användarens högsta bud och kan då gå in och höja utan risk för att vinna men på det viset få in 1 kr eller mer extra i avgift ifrån säljaren
Sen har ju tradera sina pilotsäljare som de puffar på där det står att de säljer andras prylar så klart en säljare med höga betyg får ut mer för sina produkter på tradera 
Tradera kanske har en loppis som de säljer prylar ifrån tradera
Tradera kan ju fixa egna nick med fusk betyg år datum mm sen plocka bort det när det passar dem
Sedan vet tradera att en köpare med bra betyg den protesterar ju inte med sitt köp den vet va ett negativt betyg innebär
Ja vi kan spekulera i saker men fakta är fakta
Även nu låt säga att tradera inte har med det att göra så har tydligen nått blivit fel i traderas system och 20 budgivare inte kunnat lägga bud så är även det taskigt mot säljaren för han fick ett lågt bud i sin auktion på grund av att de 20 inte kunde ge sitt bud
System fel tradera fel hur man än vänder på det
Men man är ju medlem på egen risk som det heter då, tradera avsäger sig ansvar i det mesta som rör dem   
10  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: April 25, 2007, 02:59:57 AM
 Tongue Tackar för hjälpen Admin....
--------------------------------
detta svar fick jag av tradera då jag ville att de skulle ta bort mig ur deras databas
>> Vad gäller uppgifter så har ni godkänt att dessa sparas i vårt system efter en avregistrering, detta gjorde ni när ni godkännde vårt användaravtal vid registreringstillfället.
>>
>> Ha en trevlig torsdag!
>>
>> Med vänlig hälsning
>>
>> Chris på Tradera.com
>>
>> www.tradera.com
regeln gäller avregistrering men nu är det så att jag vill bli bortagen ur erat register men tradera verkar inte kunna förstå detta med PUL Lagen
jag mejlade dem länken till PUL men dom verkar inte va läskuninga på andra hemsidor och vad lager säger det kallas nog ordblindhet eller analfabet. Undecided
11  Generella kategorier / Pressklipp / Re: PUL Personuppgiftslagen on: April 25, 2007, 02:13:01 AM
Soory jag fattade inte hur man skulle ställa in det he kanske admin kan hjälpa mig ska vara om att anmäla dem 1= anmäl 2 anmäl dem inte [meningslöst]
12  Tradera / Traderas Regler / Re: Får man ha flera konton? on: April 24, 2007, 05:39:06 AM
Tradera säger emot sig själva enligt deras regler får endast kontot skötas av den registrerade personen och får ej användas av utomstående person således kan man inte ha 2 konton i samma hushåll förvirande detta med deras krav om att endast en får ha konto men inte den andra
låt säga så här tjejen är registrerad köper sinna kläder på tradera men nu vill killen köpa sina kläder där han loggar in på tradera utför sinna köp men nu helt plötsligt så har tjejen överlåtit sitt konto och då enligt traderas regler begått ett regel brott.en liten söt karamell att suga på 
13  Generella kategorier / Pressklipp / PUL Personuppgiftslagen on: April 24, 2007, 12:43:25 AM
Ny artikel på www.realtid.se Läsvärt
http://www.realtid.se/ArticlePages/200704/23/20070423170506_Realtid251/20070423170506_Realtid251.dbp.asp
14  Tradera / Generellt Tradera / Re: Avstängd on: April 23, 2007, 03:43:48 AM
Tjohej
jepp ska vidare med detta realtid ska göra en intervju med oss fick svar idag samma dag som jag mailade dem snabba bud 
15  Generella kategorier / Generellt / Re: Ny artikel i skvallerblasksan! on: April 23, 2007, 03:36:36 AM
tjohej uj om detta är sant att tradera lämnar ut uppgifter till skatte verket utan att skatterverket begär ut uppgifter om en specifik person så begår tradera och skattemyndigheten ett brott ihop lagen heter PUL och som jag läst mig till är den lagen rätt hård de personerna tradera lämnar ut uppgifter om skall upplysas om vad som utlämnas till vem men men tradera har ju sina lagar som anpassas efter behov fy och uschi men som sagt mycket svart handel är det på tradera det kan nog inte förnekas men dom ska ju leva de oxå kunden hittar ju sakerna billigt kan tänka mig att även de som jobbar inom skattemyndigheten har handlat på tradera men i slutändan får oxå skatteverket in en peng ifrån traderas avgifter då alla säjare får betala moms men den kanske tradera stoppar undan då de vet vilka säljare som säljer svart på tradera lool en bra slant det kan ju hopas skattemyndigheten samlar info om hur mycket tradera i verkligheten betalar i moms lool tradera i egen fälla vore kul att läsa om ...
Pages: [1] 2