Tradera Suger
September 06, 2008, 03:17:19 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home Help Search Login Register  
  Show Posts
Pages: [1] 2
1  Tradera / Generellt Tradera / Tradera DIREKT = Vafan! on: August 17, 2007, 03:25:22 AM
Fick precis en upplysning om en ny funktion som heter Tradera DIREKT (läs mer här http://www.tradera.com/promo/direkt/). Detta är en ren och skär apning efter Buderas Fast pris. Exakt samma funktion. Lite annorlunda prissättning bara.

I och med denna funktion så tas taket för osåltavgift på vanliga auktioner helt bort. Det betyder alltså att man kan bli ruinerad för att inte sälja något! Tradera gräver sig bara djupare och djupare ner i skiten. Varför denna "approach" på saker och ting när dom nu fått så mycket skit för sin sista prishöjning?
2  Tradera / Omdömessystemet / Re: Som vanligt = DUBBELMORAL ! on: August 17, 2007, 03:21:57 AM
Det är säkert en Traderas egna män som går under ett kvinnoalias. Varför kvinnoalias frågar du, antagligen för att han tar den där bak!
3  Tradera / Generellt Tradera / Re: Då var det dags igen! on: April 05, 2007, 01:35:41 AM
Spammning är inte orsaken längre. 3-400 auktioner är helt ok att ligga ute med bara man inte har sin "bas" och boende i Asien. Eller javisst jag det var bara vissa det gällde som med alla andra regler på ebaytradera.
4  Tradera / Generellt Tradera / Re: Tradera är på dekis. on: April 05, 2007, 01:33:05 AM
Då det diskuteras på denna sida hur Tradera fuskar så har jag märkt att Tradera snabbt täpper till dom "luckorna". Får se hur länge det går att räkna manuellt innan dom tar bort även det?
5  Tradera / Generellt Tradera / Re: Då var det dags igen! on: March 29, 2007, 02:20:41 PM
Hur kan man ha aktiva auktioner ute på Tradera men samtidigt vara avstängd?

Huh

Tradera verkar ha läst detta forum och stängt auktionerna nu. Såg samma fenomen på ett annat konto. Auktionerna låg ute en dryg timme efter kontot blev avstängt!

Vad gäller just Billabong och Von Dutch så ligger dessa säljare ute med exakt samma varor som alla andra gjorde. Skillnaden är bara att alla andra blivit avstängda. Polare till Diego som bjuder på Chang när Diego kommer till Pathong?

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=1087705
http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=1114808
6  Tradera / Generellt Tradera / Re: Då var det dags igen! on: March 28, 2007, 01:53:39 PM
Jag tycker det är konstigt att dom inte blev avstängda tidigare. Jag förstår inte riktigt varför capcenter och bluevouge blev avstängda, kollade avslutade auktioner och dom har väl inte sålt nåt som inte får säljas???

Capcenter sålde Von Dutch och Billabong. Två av företagen som Tradera menar att dom blivit kontaktade utav!
7  Tradera / Generellt Tradera / Re: Då var det dags igen! on: March 28, 2007, 02:56:23 AM
5 konton på ett par dagar. Antar att hon inte tar sig tid o åka runt bland internet café'na utan använder sin uppkoppling hemma. Dom verkar bara tillåta registrering med ett riktigt namn och personnummer samt att man är skriven i Sverige. "Varumärkesinnehavarna" kan ju inte komma åt dom annars Wink
8  Tradera / Generellt Tradera / Re: Då var det dags igen! on: March 27, 2007, 11:30:19 AM
Tro det eller ej men jag fick svar ifrån dom idag. Det är samma visa som förra gången.

"Hej

Tyvärr så har vi fått indikationer på att det har förekommit en del olovlig handel från det.

Om det är så att du har tillåtelse att bedriva denna handel så kan vi självklart återaktivera ditt konto. Vi behöver då få in ett äkthetsbevis från varumärkesinnehavarna samt kontaktuppgifter till dessa.
På det sättet kan vi verifiera att du har laglig rätt att sälja dessa objekt.

Hör gärna av dig om du har några fler frågor kring detta.

Tack för ditt tillmötesgående.

Med vänlig hälsning

Mattias på Tradera.com

www.tradera.com
____________________________________________________________________________________________
Varför bara spana efter att säsongens fåglar och blommor ska dyka upp?

Ett säkert vårtecken är att suget efter att börja spela golf utomhus gör sig påmint.

Sänk ditt handicap med hjälp av Tradera!

http://www.tradera.com/category/auctionlist_catid_2505
__________________________________________________________________________________________
För snabbast support, gå via vår FAQ

gå in här -> http://www.tradera.com/tss.asp
___________________________________________________________________________________________________

>> Från: *
>> Skickat den: 2007-03-26 17:12
>> Subject: En liten undran
>>
>> Hej,
>>
>> Varför blev jag idag avstängd utan vare sig varning eller förklaring?
>>
>> mvh"
9  Tradera / Generellt Tradera / Då var det dags igen! on: March 26, 2007, 09:41:56 AM
traderaebay gör en ny "rensning" och stänger av en massa säljare. Precis som sist det begav sig. Dom har även stängt av säljare som för tillfället inte hade auktioner ute och inte haft på flera dagar.

Dom verkar gå på gamla kriterier om vad man sålt innan.

Mitt konto blev även det avstängt för ungefär en timme sedan. Inga negativa omdömen och inget mail ifrån traderaebay. Dom bara stängde av skiten. Vet inte vilket konto detta är i ordningen men nu kommer jag pilla med Bulkloadern hos tradera resten av dagen för att enbart börja sälja där.
10  Tradera / Generellt Tradera / eBay.se upphör inom kort som egen sajt on: March 23, 2007, 07:09:32 AM
Jag såg detta nu och tänkte "Det var som FAN!"... Alla mina tidigare inlägg verkar ha tappat sitt förtroende i detta forum i.o.m. detta!

Läs och begrunda

http://answercenter.ebay.se/ann.jspa?annID=900000001
11  Tradera / Generellt Tradera / Re: Designförändring idag, vad mer? on: March 21, 2007, 01:36:21 AM
En polare till mig sa en gång "Jag litar inte på folk som inte dricker alkohol, dom har något att dölja!".

Kom genast att tänka på det nu.
12  Tradera / Generellt Tradera / Designförändring idag, vad mer? on: March 20, 2007, 04:35:02 PM
Såg att traderaebay idag gjort om det tidigare enormt fula anletet till utsmyckning av sidorna. Planeringen har tänkts igenom och lite toningar på färgen GULT har gjorts. Menysystemet är bra mycket snyggare men som med allt annat som ser ut som skit, luktar skit och smakar skit så måste även detta VARA SKIT!?

Enda saken som jag märker när jag klickar mig runt i SKITEN är att dom tagit bort antalet genomförda köp och försäljningar. Det såg man alltid tidigare då man klickade på en persons alias i t.ex. en auktion. Tittade man sedan på den övergripande omdömes sidan, över eller under datumet då personen blev medlem, fanns det i klartext. Tyckte det var bra för då kunde man få ut lite statistik över hur medlem jobbade gentemot positiva/negativa betyg. Strategiskt ifrån traderaebay eller?

Tyvärr så stank det så jävligt så jag klarade inte av att hålla andan längre för att utforska fler förändringar. Någon annan?
13  Generella kategorier / Generellt / Ny artikel i skvallerblasksan! on: March 16, 2007, 02:23:37 PM
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1024198,00.html

Kommer ni ihåg alla andra artiklar som cirkulerat dom senaste åren. Det var både det ena och det andra och allt utmynnadei att Skattemyndigheten (SM hehe) skulle rota rätt på alla skattefifflare på auktion och säljsajter.

Nu är det alltså dags igen, och som vanligt lagom till deklarationen. Är inte allt detta riktigt bra sammanträffande. Tror verkligen RSV att dom som gjort mer änn 50k kommer höra av sig via deklarationen?

Jag e skeptiskt!
14  Tradera / Traderas Regler / "Ny" regel ifrån traderaebay on: March 16, 2007, 12:18:48 PM
Då var det återigen dags för traderaebay att försöka skrämma iväg folk ifrån Tradera! Dom har nu dammat av en gammal regel som säger något i stil med att man inte får lämna ut sina användar uppgifter till tredje part.
Dom flesta av er känner säkert till Chrille’s tjänst halvapriset.com. Massor med säljare utnyttjar hans tjänst som underlättar en hel del klipp o klistra för alla som säljer!

Idag kom ett mail ifrån Tradera (se bifogat). I korthet medellar dom att någon annan använt sig utav kontot och att dom inte tillåter det. Vad dom gör åt dig är att ändra ditt lösenord eftersom dom inte vill att någon annan ska mixtra med ditt konto!

Nu har ju Tradera själva redan listat ut att tjänsten går att vända på. Som säljare skulle man ju enkelt kunna vidarebefodra alla mail till Chrille’s tjänst och på sås ätt kringå att tjänsten loggar in för ut ta fram uppgifter angående auktioner. Men som sagt ytterliggare ett steg i riktningen att döda försäljningen på Tradera. Ju fler säljare som droppar av kommer antagligen att få ett email ifrån ebay.se som bjuder in dom till en viss ”gratis” försäljning eftersom så hemskt gärna vill att dom ska fortsätta med sina verksamheter. Patetiskt!!!

Läste en tråd på halvapriset.com vilket jag även tycker ni ska göra om vad detta kommer generera till. Folk erbjuder sig att hjälpa till med att programmera och massor med förslag väller in. Tyvärr verkar Chrille mer eller mindre uppköpt av Tradera då han menar att han väntar på mer info ifrån Tradera. Enligt egen utsago ska han få den infon på onsdag?

-Money can’t buy you love!
15  Tradera / Omdömessystemet / Pengar i brev? Nej tack! = Negativt omdöme! on: March 15, 2007, 04:28:15 PM
Blir lagom förbannad då jag fick ett negativt omdöme bara för att personen ville skicka betalningen via brev. I auktionen står det "Betalningsalternativ: Se beskrivning" vidare i objektbeskrivningen gick det att läsa att Payson eller bankkonto var det som gällde.

Trots detta propsade människan på att det skulle skickas kontanter därför att som svaret, från köparen, löd "Så betalar jag alltid mina auktioner".

Här borde man få hjälp av Tradera så att dom raderar det negativa, men nej nej! Inte ens när man skickat in ALL mailkonversation med köparen där den uttryckligen skriver att den inte tänker genomföra köpet pga detta får man hjälp!

Man kan ju bara säga en sak "TRADERASUGER!"
Pages: [1] 2