Tradera Suger
September 06, 2008, 03:25:03 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home Help Search Login Register  
  Show Posts
Pages: [1]
1  Generella kategorier / Generellt / Traderasuger läggs ned? :( on: May 21, 2008, 03:52:25 PM
Trots det stora behovet av Traderasuger uppdateras inte sidan längre.
Trots allt hemskt som händer på Tradera händer inget i detta forum
Sidan är dessutom seg som klister. (fixa admin)

Ta nu tag i denna sida eller lägg ned den. Uppdatera nyheterna. Värva nya medlemmar. Sätt igång debatten igen. Tradera är nu värre än nånsin.

En glad nyhet är ju att Bjudo.se har blivit ett alternativ till Tradera. Denna sida verkar mycket lovande och har en design som lockar mer än Buderas stela.

Nu ska jag käka pepparrot!
2  PayPal / Generellt PayPal / pengarna försvinner.... on: March 12, 2008, 04:57:16 PM
Hej

Detta var när paypal var nytt så jag inte förstod vilket skit det var.

En norsk kompis var skyldig mig 4000. Vi kom fram till att vi skulle fixa skulden genom paypal då det var krångligt att överföra mellan svenska och norska banker.

Han förde över 4000 SKR. Paypal växlar dem till dollar och sedan tillbaka till SKR. Kvar finns 3800 kr.
Jag blir sur, men inser att det inte finns något att göra. Jag försöker då ta ut pengarna till mitt personkonto och knappar in det.

Två dagar senare får jag ett meddelande om att kontot inte var gilitigt. Pengarna förs tillbaka och konverteras tll dollar och sedan till svenska. Kvar på kontot är 3300 kr.

Därefter försöker jag föra över pengarna till en kompis bankgiro så han ska kunna sätta in dem på mitt konto. Överföringen lyckas, men med paypals konverteringar sätts endast 3150 kr in. Paypal har alltså stulit 850 kr Sad

Efter det har jag aldrig mer använt paypal.
mina 850 kr fick jag aldrig tillbaka.
3  Tradera / Generellt Tradera / Re: Traderas prishöjning... Vad hände sen? on: February 20, 2008, 07:47:51 AM
tjabba

det var synd att ni verkar ha gett upp denna sida. Inga postningar på månader.
Jag räknade nyss Traderas auktioner och totalt har de bara 430 000 uppe. Det är ju en halvering.
Budera däremot hade mer än fördubblat medlemmarna och auktionerna. Det märks vem som håller på att vinna Smiley

Snälla kom igen. Lite liv här på forumet igen.

Benjamin.
4  Tradera / Generellt Tradera / Traderas nedgång on: July 10, 2007, 01:35:27 PM
Hej

Jag är nyfiken på hur stor Traderas nedgång blivit sedan prisändringarna.
De anger ju inte antalet auktioner längre, men man kan räkna ut det själv genom att plussa alla kategorier. Är det någon som fört statistik. Förr var det ju nästan 900 000 auktioner. Sist jag räknade något på 700 000. Nu är det nog bara 500 000?

5  Tradera / Generellt Tradera / Re: bekämpa Tradera on: April 12, 2007, 04:18:03 PM
för det är bättre med en stor sida än många små där det inte går att sälja.
Tar Budera över marknaden kommer det bli som på den gamla goda tiden när Tradera var bra.
6  Tradera / Generellt Tradera / bekämpa Tradera on: April 11, 2007, 04:59:38 PM
Nu när Tradera har blivit Ebay är det kört. Tradera kommer aldrig bli som förr. Det kommer bara komma fler o fler försämringar. Tradera är förbi. Det finns bara en sak att göra. Vi måste se till att genom samarbete flytta över alla Traderas användare till Budera. Sprid budskapet. Jag skriver dagligen och värvar över folk till Budera från Tradera. Om alla skulle göra det så kan vi inom en snar framtid åter börja sälja på en bra auktionssida. Det kan bli som förr. Det kan bli roligt att sälja igen. Om vi alla hjälps åt. Om vi får Budera att växa kommer Tradera en dag att upphöra. Då kommer behovet av traderasuger.com försvinna och det blir glada tider igen. Om alla hjälps åt och skriver 5 rekomendationer om dagen kan detta bli verklighet inom en snar framtid.

Traderas tid börjar gå mot sitt slut. Nu är det dags att gå vidare.
7  Tradera / Generellt Tradera / Tradera är på dekis. on: April 04, 2007, 03:27:55 PM
Yopp!

Ny statistik + anledningen att Tradera döljer antalet auktioner.
Tradera har kört hårt på det här med +800 000 auktioner. De sista två veckorna har antalet auktioner varit under 800 000. Detta har Tradera försökt dölja genom att plocka bort statistiken, men de missade en viktig sak. Det går fortfarande att räkna ut den manuellt.

klicka i valfri kategori och sedan kategorier. Därefter är det bara att addera huvudkategorierna. Resultatet talar för sig själv. De senaste sifforna är 743 564. Ett enormt ras. Samtidigt har Budera dubblat sina antalet auktioner på kort tid.

Ett regimskifte är på väg
Tradera is going down.
Budera is the new ruler.

8  Generella kategorier / Generellt / Re: Tradera förstör Budera med vilje? on: March 05, 2007, 12:43:55 PM
Det är ju ganska uppenbart att det var Tradera som låg bakom att Budera låg nere några dagar. De har väl kört nån spamattack för att sega ner deras sida Sad
9  Tradera / Generellt Tradera / Insideinformation från Tradera on: February 21, 2007, 11:37:36 AM
Ville bara berätta att det finns en anledning till Traderas chockhöjning av priserna. Jag känner en snubbe som jobbat i Traderas kundtjänst. Han berättade för mig i veckan att Ebay vill göra sig av med Tradera för att istället få oss att vilja använda Ebay.se. Det kommer att komma mängder av försämringar och prishöjningar under 2007. Meningen är att vi säljare ska lämna Tradera. Samtidigt kommer det att komma erbjudanden om förflyttningar till Ebay.se. Meningen är att Tradera ska upphöra helt inom en snar framtid. Ledningen räknar med att tradera.se ska pekas om till Ebay.se inom ett år.

Detta suger. Man blir så arg.
10  Tradera / Generellt Tradera / Nu lämnar vi alla Tradera. on: February 19, 2007, 04:58:40 PM
yo kära vapenbröder.

Jag är en säljare med över 900 positiva omdömen och endast 2 negativa. Jag har spenderat 5 år på Tradera, men nu är det nog. Det blir en flytt till Budera för mig också. Jag har hört att Budera dubblat sina medlemmar på bara tre veckor samt att antalet auktioner har tredubblats. Det är ju helt enormt vad denna protestvåg har spridit sig.

Jag läste nyss i protestgruppen på Tradera café som heter "tradera en del av ebay" att det ska bli en ny massiv protest där folk säljer dyra saker med 1 kr i utrop för att sedan lägga på frakt och emballagekostnader på flera hundra kronor. Är det detta Tradera vill ha? En auktionssida i kallabalik och protester? Hatar de sina användare så mycket att de gör allt för att bli av med dem? På bara några dagar har antalet auktioner sjunkit med 80 000. Fortsätter det i denna takt är Tradera snart i konkurs. Är det någon som kan förstå vad de sysslar med? Är det en medveten avveckling av Tradera? De kan ju omöjligt gynnas av detta. 5 år helt i onödan...... jag blir så arg. Jag ska kämpa för att Budera ska växa för att få utlopp för min frustation.

Jocke med 900+ omdömen.
Pages: [1]