|
Title: Otillåtna auktioner kan inte längre visas Post by: Traderasäljare on April 06, 2007, 04:16:38 AM En ändring som Tradera tydligen har genomfört de senaste veckorna är att man inte längre kan söka på "otillåten auktion" och visa avslutade auktioner för att se vad som har stängts ner. Resultatet av denna sökning visas inte korrekt (bara utvalda objekt listas numera, samt antalet auktioner inom olika kategorier) och om man klickar på en otillåten auktion så går det inte längre att se innehållet.
Någon som förstår varför denna ändring har genomförts? ??? De måste ju finnas ett syfte, men själv tycker jag bara att det ställer till problem. Tidigare brukade jag hålla koll på otillåtna auktioner i de kategorier där jag själv sålde för att se vilka auktioner de hade avbrutit så att jag inte själv riskerade att bryta mot samma regler, men med de nya ändringarna är det helt omöjligt att göra det.. Title: Re: Otillåtna auktioner kan inte längre visas Post by: Neiman on April 07, 2007, 01:34:20 PM Det var en tid sedan de tog bort möjligheten att lista otillåtna auktioner, är inte helt säker men ett par månader sen är det nog.
Quote Tidigare brukade jag hålla koll på otillåtna auktioner i de kategorier där jag själv sålde för att se vilka auktioner de hade avbrutit så att jag inte själv riskerade att bryta mot samma regler, men med de nya ändringarna är det helt omöjligt att göra det.. Samma här! Förstår inte varför gjorde den förändringen.Då reglerna ofta är luddiga och svårtolkade så var det en bra hjälp att se hur de tillämpades i praktiken. Det verkar finnas ett värde för eBay/Tradera att ha "ensamrätt" till viss information och statistik. Title: Re: Otillåtna auktioner kan inte längre visas Post by: WarLord on April 08, 2007, 08:54:16 AM Givetvis är det för att man inte skall ha några bevis när man ifrågarsätter varför något blev nedstängt och man kan inte visa det för andra. Tidigare hade man 2 månader på sig innan auktionerna städades undan.. Nu går det inte att ventilera sina åsikter i forum och skicka med länkar som visar nedstängda auktioner..
Mera mygel och bluff... Men man börjar bli van nu.. Title: Re: Otillåtna auktioner kan inte längre visas Post by: Gabriela Edberg on April 10, 2007, 06:08:56 AM tjohejsan
jo med detta förbjudna objekt har råkat ut för det ett par gånger en gång med en auktion om mobilupplåsning tidigare va det tillåtet sen helt plötsligt stängde de ner en auktion för mig och påstod att det va förbjudet objekt fick betala avgiften samt en varning om avstängning va en dyr auktion på första sidan . andra auktionen va en massa ur den stängdes på grund av att det va en rolex kopia med dem när jag mailade dem på stod de att jag själv skrivit att det va en rolex kopia i objekt beskrivningen men som jag vet själv så hade jag inte skrivit nått om nån rolex i auktionen men betala fick jag göra men då andra säljare som har auktioner med höga bud som går att utläsa att det handlar om en ren kopia får fortsätta sälja har bla sett ipod kopior där det står ipod i rubriken sen i auktionen en ipod kopia hm man undrar hur det tänker på tradera men det är väll KR som räknas senaste objekten är biljetter till konserter hm tradera vet tydligen inte att det är förbjudet att sälja sånna i 2 hand jag tycker enbart tradera profilerar på sina säljare och tillåter dem som ger bra avkastning att sälja i stort sett va de vill sen har vi en kategori där tradera borde va mer vakna på det är under programvaror har sett många sälja w-vista (original) ser på bilden i auktionen att det är en vanlig dvd box samt ett utskrivet papper på bilden hm smarta säljare som säljer till mindre vetande personer .och sen fri skriver sig tradera ifrån ansvar om folk blir blåsta av säljare oxå rätt mysko vet flera säljare som skriver en sak i auktionen sen i verkligheten är det inte det som står .och har då tradera gett sitt svar som är (vi kan inte ta ansvar för vad en säljare säljer men vi kan maila dennne att köpa varan tillbaka )svar ifrån säljar till köparen ( jag tänker inte köpa varan tillbaka ) vad gör tradera jo inget säljaren är kvar och får några negativa omdömen då och då men tradera gör ingetjag kan även tilläga att produketen säljaren sålde va registrerad på en persons personnummer bara det olagligt att sälja på tradera :-\